L Lärospånet skrev:
Jaså en sån ja :) Jo men den går att flytta den med, av med bäddmadrass och resårmadrass, sen är det bara att lägga ramen på sidan och bära in den i annat rum (kanske efter att man skruvar av benstativet också beroende på hur trångt det är.) De är rätt tunga på grund av maskineriet - men inget som inte två normalstarka klarar - eller en ensam som är van att hugga i.
Det låter bra. Jag ska inte vara så rädd av mig..Det är som du säger de är människor de också.
Ja, jag ska titta igenom allt som är värt att ge bort. Det är helt onödigt att slänga möbler som faktiskt är riktigt fina och som jag själv skulle köpt igen om jag bodde någon annanstans..
 
L
H Hur funkar det? skrev:
Det låter bra. Jag ska inte vara så rädd av mig..Det är som du säger de är människor de också.
Ja, jag ska titta igenom allt som är värt att ge bort. Det är helt onödigt att slänga möbler som faktiskt är riktigt fina och som jag själv skulle köpt igen om jag bodde någon annanstans..
Precis - det ska säkert gå fint!
 
L
L Lärospånet skrev:
Precis - det ska säkert gå fint!
På tal om möblerna - det kan ju tom vara så att du i dem har delfinansiering till de nya (eller golvet) - om du säljer de bästa på Blocket eller liknande!

Folk köper nästan allt om beskrivningen lockar och priset är rätt :)
 
BirgitS
H Hur funkar det? skrev:
Sedan tänkte jag bara ge nycklarna till golvkillarna och sedan sticka.
Min erfarenhet av hantverkare är att det är bäst att prata med dem minst en gång om dagen för rätt som det är så dyker det upp något där man måste välja vilket man föredrar och finns man inte tillgänglig så väljer de det enklaste och det kanske inte alls är vad du vill. Eller att de börjar slarva eller köra ett annat jobb parallellt eftersom du inte verkar bry dig och då drar det ut på tiden med att fixa din din lägenhet.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Min erfarenhet av hantverkare är att det är bäst att prata med dem minst en gång om dagen för rätt som det är så dyker det upp något där man måste välja vilket man föredrar och finns man inte tillgänglig så väljer de det enklaste och det kanske inte alls är vad du vill. Eller att de börjar slarva eller köra ett annat jobb parallellt eftersom du inte verkar bry dig och då drar det ut på tiden med att fixa din din lägenhet.
Hej, jag tror du har fullständigt rätt. Det går nog inte bara att smita utan man måste vara både tillgänglig på telefon och dessutom träffa dem en gång om dagen. Annars kan det tyda på ett ointresse... Och så är ju verkligen inte fallet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.