Hej! Har slut på idéer när det gäller belysning i min carport. Har funderat på led spot men hittar inget bra alternativ. Storlek på carport. 6x7m. Finns det bättre alternativ än spottar? Bifogar bild på carport
 
  • Bil parkerad i snöig carport utan belysning, carporten är byggd i trä och taket är synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Börja med att bestämma dig för hur mycket ljus du vill (ledljus eller mekarljus). Sedan kanske du har preferenser för vad för slags ljus, strålkastare, lysrör, traditionella utomhusarmaturer på vägg/stolpe etc. Undvik downlights utan välj något som är avsett för utomhusbruk och som kan installeras med normalt installationsmaterial. Det finns infällda armaturer av olika slag.
 
Hej! Tack för svar! Jag ska inte meka under carporten. Vill bara att det ska vara ljust när man kliver ur bilen. Har du nått förslag på armaturer?
 
Dessa sorter använder jag, lykta på stolpe utanför och strålkastare in mot carporten (som i mitt fall ha tre väggar).

427624.jpg 422206.jpg
Jag har dock inga specifika produkter som jag kan rekommendera utan det är billigt krafs från Jula som inte fungerar så bra.
 
Jag har titta på flera nybyggda hus med tillhörande carportar och där är det monterat två vanliga lysrörsarmaturer. Kanske inte så estetiskt tilltalande med ger bra med ljus.
Komplettera med en rörelsevakt (ex. Steinel) för automatisk tändning.
 
  • Gilla
kainu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.