Hej någon som vet lite om denna maskin? jag köpte en begagnad diskmaskin och den hade fraktats liggandes i bilen nu när jag installerat maskinen så vill inte aquastopventilen släppa in vatten alla kontroll lampor lysernär jag trycker igång den och avloppspumpen går oavbrutet tom fast jag öppnar luckan jag har provat att rengöra pumpen filtren även i aquastop ventilen har kontrollerat att bottenplattan är torr,nu undrar jag om ska jag gå vidare till vattenpaketet med rengöring och kontroll av microbrytare om kanske flottören hägt upp sej under frakten vad tror ni? fick nyss reda på att den förvarats i ett kallgarage med minus 20 på utsidan...kan den ha frusit sönder på något vis? den läcker inget vatten än så länge tacksam för tips...
 
Ja, kolla nivåvakten. Lossa vänster sida (framifrån sett). Du har en röd pinne som putts upp av en frigolitplatta, kolla så att brytarna vid den inte fastnat. Sen är det lite oroväckande med förvaring i 20 minus.
 
Tack för svar men den hade frusit sönder vattentanken innanför vatten paketet får leta vidare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.