Hann med lite till innan middagen..
 
  • Handsåg skär genom vitt listverk med en metallvinkel och klämma som hjälpmedel på en arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad dörröppning utan dörr i ett rum med mörkgröna väggar och laminatgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arbetsområde med handsåg, tumstock, penna och snabbtving vid uppmätt list på ett stökigt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Handsågandet tar sig. Japansåg ftw!

Tappade trycket till de två sista spikarna och ville inte dra igång kompressorn. Den låter förfärligt. Ska knacka i dem senare (läs aldrig) och fylla i med lite färg (läs kommer inte att hända).

Nyrenoverat rum med mörkblå vägg och vit dörr, vitlaserat tak, vattenpass lutat mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vinkel och handsågat trä i snickarprojekt med en Hultafors mätsticka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hörndetalj av vit dörrkarm med små ofyllda spikhål mot en grå vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev en liten knivslipning innan jobbet imorse också. Har dessutom beställt en ny bandslip modell större som kommer nästa vecka. 2m band och en ABB motor på 2hk :geek:

Närbild på en slipad knivs egg framför suddig bakgrund med vedklabbar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Carreyfan och 4 till
  • Laddar…
S
Gerar du lister på frihand och får det så där bra? Respekt.
Du borde investera i en ryggsåg som är stadigare och ger finare snitt. Sån ryobisåg du har är rätt grov.

Bygg klart och lär dig mer handverktyg för du har handlag. Kanske gå sommarkurs på Sätergläntan?
 
S sinuslinus skrev:
Gerar du lister på frihand och får det så där bra? Respekt.
Du borde investera i en ryggsåg som är stadigare och ger finare snitt. Sån ryobisåg du har är rätt grov.

Bygg klart och lär dig mer handverktyg för du har handlag. Kanske gå sommarkurs på Sätergläntan?
Tack för tipset! Sätergläntan lät kul :)

Jo, tanken på en ryggsåg finns där. Än har jag bara inte köpt någon.. dumt. Tack för påminnelsen, jag köper en i veckan :)
 
Ryggsågen är faktiskt det enda verktyg (hittills) som jag bokstavligen har kastat ut genom fönstret i affekt. Det finns säkert jättedyra modeller som är bra, men min var det inte...
 
Min Japansåg kostade 299:- på Classe och jag är helnöjd :p Men alla ryggsågar jag hittat har oftast plasthandtag och ser lite annorlunda ut.
 
S
Kolla Swedendro (svensk webbshop) som säljer Dick:s (tyskt företag) verktygsutbud.
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Fy ända in i f*n vad less jag blev. Tanklös handling när jag försökte flytta golvet lite och den vassa delen på kobenet skar in under.... trodde allvarligt att jag skulle bryta ihop. Valvet, dörren, lister, foder.. rubbet låg mot golvet. Lyckades dock såga ur och lirka i nya bitar. Tog 1h och 50min :sweat:
 
  • Skadat laminatgolv med uppstickande del nära dörrkarm och ersättningsbitar placerade på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasigt golv och dörrfoder med verktyg och golvlister utspridda, efter olycka vid renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Reparation av laminatgolv med såg, hammare och lösa golvlameller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Olagt laminatgolv med synlig skadad del och verktyg, reparationsarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat laminatgolv med improviserad lagning, verktyg som kofot och såg syns nära dörrlist och kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Reparation av golv och dörrfoder med synliga verktyg och nytt golvmaterial efter en skada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Reparerad sektion av ett laminatgolv med en synlig utskuren kvadrat nära dörrfoder och måttstock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Övning ger träning... :)
 
useless useless skrev:
Övning ger träning... :)
Mental träning i det här fallet :)
 
  • Gilla
Postal
  • Laddar…
Jo, men varför ge upp nu? :)

Alla lister är nu satta, fönsterbrädan grundad, övervåningen städad och en liten list mellan skrubb och rum ditskruvas. Tankevurpa vad gäller golvskarven men va tusan, det finns fler fel :crysmile:

Kan säga att jag tar kväll med en härlig känsla i kroppen :heart: Idag var ändå en bra dag när jag lyckades lösa ett problem jag trodde skulle förstöra två veckor till :)(y)
 
  • Nyligen monterad trälist i vinkel mot vit fönsterbräda och grå vägg, med känsla av fullbordat arbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En bågfil och en hopfällbar tumstock placerade vid en list på ett laminatgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Laminatgolv med nytillagd skarvlist vid en dörrpost mellan två rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad golvlist vid en golvskarv mellan mörkt och ljust laminatgolv intill en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymålad fönsterbräda med skyddstejp vid en vitmålad vägg över en radiator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Carreyfan och 3 till
  • Laddar…
Det är jävligt kul att läsa det du skriver ska du veta, speciellt när en läst igenom allt som tråden om din stuga och nu hus har att bjuda på, utvecklingen och livet går framåt:D tack för bra trådar:p
 
  • Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Postal Postal skrev:
Det är jävligt kul att läsa det du skriver ska du veta, speciellt när en läst igenom allt som tråden om din stuga och nu hus har att bjuda på, utvecklingen och livet går framåt:D tack för bra trådar:p
Tusen tack för de vänliga orden :)
 
Såhär sätter jag foder. Den överliggande i våg först och sen sätter jag ett gerat sidofoder upp och ner för att mäta höjden. På det viset slipper jag helt använda måttband/tumstock.

Allt som behövs är en såg, vinkelhake och vattenpass. Ja, och så en penna såklart :)
 
  • Montering av överliggande foder ovanför dörrkarm utan att använda måttband.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Installation av foder runt dörröppning utan att använda måttband, med såg och vinkelhake.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Färdigställd dörrfodring med överliggande foder i våg och ett uppmätt sidofoder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett rum där överliggande foder är monterat i våg, med synlig teknik för att mäta sidofoder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett rum med ett vitt överliggande foder monterat i taket mot en ljusblå vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Makaronipudding, jag är klar!!!!

Jag smetar ut en massuppladdning med alla bilder inkl. när det är inrett och klart.

Tjoho!
 
  • Vit fjäderlampa hänger från ett vitmålat tak mot en mörk bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.