Jarlingar Jarlingar skrev:
Men frågan är ju "Vad är en rimlig kostnad för ett FTX-aggregat?" Vad är det som är oklart..?
Vem undrar det?
Det är inte som att köpa ny frys eller spis. Oftast är det vid nyinstallation eller utbyte av befintligt aggregat och då tillkommer det oftast rördragning och isolering mm. Knappast någon som enbart intresserar sig för priset för själva aggregatet.
 
Jag undrade det när jag skulle installera FTX.

Jämförde massa olika aggregat och framförallt pris.

Såg det som tre olika kostnader i samma projekt: kanalisation, aggregat, isolering.

Och frågan var just vad aggregatet vanligen kostar, inte ett komplett system.

Inte konstigare än att kolla vad olika tätskikt kostar till 5m² badrum.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Ha! 10/10 :)
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Boom baby! 10/10 denna gång :D

Jag ser inget problem i att fråga efter ett pris på ett aggregat. Det är ju precis som att kolla upp priser på en dator utan skärm eller andra produkter som kompletterar varandra. :)
Att ange ett pris på en komplett anläggning är ju värdelöst eftersom det beror på byggnadens form och storlek, krav från kunden på ljuddämpning, om installationen ska göras av Bravida eller Börje Pettersson o.s.v.
Min anläggning är från Systemair (Save VTR 500), Lindab och Soliduct och har kostat mig drygt 24 000 till 105+105 kvadrat. Inte så relevant i en frågeställning men aggregatet kostar detsamma oavsett om det sätts in i ett nytt hus. :)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Äh, dom är bara bittra för dom inte fick alla rätt :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.