Skärmavbild från lk systems sida som visar en motorventil och dess manuella öppningsmekanism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
någon som kopplat in motorventil till SPC centralen borde bli på utgång sen lägga med konstant spänning. Vet att motorventilen är på ca 4 watt LK motorventil. Några tips eller fällor man kan gå i.
 
L
Mera info behövs kanske typbeteckning kopplingsschema
 
Frågan är om denna skall ha ström för tillkoppling samt ström för bortkoppling kräver väll då inkoppling från 2 st utgångar för att öppna och stänga vid till och frånkoppling
 
  • Datablad för KLD20S Serie B3 roterande motor med tekniska specifikationer och kopplingsschema.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Teknisk specifikationsblad för en blå elektrisk ventil med diagram, dimensionstabeller och installationsinstruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
En kort fråga till , vad har den för funktion , reglera värme eller bara stänga öppna något eller vad då
Första gången jag ser en sådan , så det är lite diffust vad den ska göra , men det ordnar sig nog
 
Öppna och stänga huvudkranen för inkommande vatten
 
L
Ok är det en säkerhetsgrej när du åker bort
Se min skiss så kommer du till skott , strömförsörjningen kan komma från ett bilbatteri eller
adapter 230/ 12 VDC 10W ( drar 4W ) men då överbelastar du inte adaptern
Vid batteridrift fungerar den alltid , vid adapter stopp vid strömavbrott , men står kvar i det läge som valts , går att handmanövrera enligt info
Hur du ska manövrera den är okänt men går att ha en strömbrytare ( trapp ) för att stänga och öppna och märka med öppen stängd
Se kisser
 
  • Skiss av en strömbrytaranslutning till en ventil med noteringar och instruktioner för konfigurering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Handritad skiss av en elektrisk krets för en ventil med komponenter såsom strömbrytare och batterianslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den kommer få ström från centralen, men frågan är om jag ska ge den ström i ca 7 sek vid till koppling för att stänga från en port sen när jag larmar av får jag programmera en annan port som ger ström i ca 7 sek. En port går till NC och den andra till NO sen lägger jag plus eller minus till den andra. Någon som vet hur portarna ger ström + eller -
 
L
Från centralen , vilken sorts central 230V eller annan , du säger även + och -
I ventilen finns det ändlägen som stoppar den vid fullt utslag , så det behövs ingen tidsfaktor
för till och från , den stannar själv och står kvar i det läget tills det kommer + på den andra
Se skissen så ser var + och - ska in
 
Jag menar larmcentralen men jag kan nog kolla på den specifikationen tackar
 
Hur skall jag fysiskt dra trådarna se spec på centralen
 
  • Schema över ett säkerhetssystem med trådanslutna och trådlösa sektioner markerade, inklusive terminaler och anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild på en säkerhetscentral med text och diagram över olika komponenter och anslutningar markerade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Eftersom det är små strömmar så kan du dra en telekabel 4X0,5 ( kanske samma sort som du har till larmkontakter )
Enligt punkt 9 så är det en potensialfri växlande NC COM NO
Com kopplas ihop med punkt 6 +12V och punkt 9 NC går till NC på donet , NO går till NO på donet , samt en direkt från punkt 6 0V till donet THP
Sen med programering kan jag inte , men NC är alltid till i opåverkat läge , kanske lämpligt med öppen ventil , och NO för stängd ventil
Du väljer själv
 

Bästa svaret

L
En bättre förklaring här
 
  • Schematisk ritning av en ventilanslutning med märkningar och strömförsörjning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Variabel
  • Laddar…
Någon som vet vilken port som styr reläutgången Skärmdump av mjukvarugränssnitt som visar utgångar och beskrivningar för säkerhetssystem.
 
RilleRock
V Variabel skrev:
Någon som vet vilken port som styr reläutgången [bild]
Utgångarna börjar längst ner till höger som nr 1 och sen går det uppåt.
Det potentialfria reläet blir då nr 3.
 
  • Gilla
Variabel
  • Laddar…
L Liteavvarje skrev:
En bättre förklaring här
Funkar perfekt tack för bra svar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.