LC går nog bättre, men tänk på snäpplåset, kanske inte går att dra tillbaka om det strular i typ 16mm räfflad slang.

Jag skulle satsa på att få igenon ett dragsnöre och sen dra den + LC kontakten med en bit av kabeln genom en krympslang. Krymp alltihop , sen bör det gå lätt att dra igenom allt.
 
tommib
Varför dra LC-kontakterad kabel när man kan dra BiDi-kabel med bara ett kontaktdon?
 
tommib tommib skrev:
Varför dra LC-kontakterad kabel när man kan dra BiDi-kabel med bara ett kontaktdon?
Vad talar du då om för kontaktdon ?

LC finns som simplex 100m , du kan köra 1310 åt ena hållet och 1550 åt andra (Normal FTTH SFP), så varför inte ?
 
tommib
SC-UPC är det jag har sett på BiDi, men det kanske finns LC också. Våglängderna är samma.
 
tommib tommib skrev:
SC-UPC är det jag har sett på BiDi, men det kanske finns LC också. Våglängderna är samma.
Möjligt det är dyrare SFP LC single (vanligast SFP med 2xLC på switchsidor i näten idag för att spara plats, uteslutande SC hos kund, alltid BiDi förstås) . I TS fall är det ju SC x 2 om han skall köra med Kjell & Co konverter.
 
Redigerat:
en lc dubbelkontakt går inte i ett 16 rör, 20 går med den fiber jag har vid rak dragning.
delar man lc fibern så går det att använda 16 rör
 
Jag drog ut en vanlig nätverkskabel till gäststugan förra året. Drog den då i en 25mm pem slang som jag hade liggande. Nu var inte avståndet så jättelångt (typ 25 meter) men det gick riktigt smidigt eftersom slangen är helt slät på insidan. Kanske kan vara något
 
Om man har BiDi-sfp så kan man köpa en färdig simplex patchfiber.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.