Hej!

Jag ska renovera badrummet.
Kan ni rekommendera bra firmor i Stockholm.
Ett gammalt (riktigt gammalt) badrum skall rivas ut. Avlopp ska flyttas. Det ska dit tätskikt, golvvärme, klinker, kakel, toa, handfat, badkar, duschhörna ska byggas.
Jag vill veta vem ni anlitade, om ni var nöjda, höll de tiden, höll de budget. Vad blev bra, vad blev mindre bra? Osv.
Tack på förhand!

Kalle
 
Tack för det!
Jag ska höra med honom.
 
Den som ger referenser ska självklart ha personlig erfarenhet av hantverkaren i fråga och bör redogöra för vad som var bra eller dåligt. För trovärdighetens skull kan inte den som ger referenser vara anonym eller nyregistrerad medlem i forumet.
Smegus, som nyregistrerad medlem måste du uppge fullständigt namn och andra uppgifter enligt ovan.

Mvh, Marléne
 
Marléne, jag skulle föreslå att man tar bort inlägg som det av smegus här ovan. Om man låter det ligga kvar så fungerar ju ens reklam alldeles utmärkt trots att man bryter mot reglerna. Om smegus då vill så kan han/hon skriva in det igen och då med namn och så vidare.
 
S
Hej
Ser att mitt inlägg skapat en viss irritation?:confused: Vad menar jon_h med reklam? Är inte detta ett forum där man kan rekomendera en hantverkare man är nöjd med. Har kollat runt på forumet och har knappt hittat någon som skrivit ut namn och adress. När man registrerar sig som medlem skriver man ju i namn och adress. Detta var mitt första inlägg på detta forum, och det lär inte bli några fler heller. Har tagit bort mitt inlägg själv.

Anna Lindelöf, Bagarmossen
 
Som Marlene skrev så står det i reglerna att man som nyregistrerad medlem inte får rekommendera hantverkare utan att ange namn. Det är ganska vanligt att olika företag här registrerar sig och tipsar om sig själva. När då "smegus" registrerar sig och i sitt första inlägg, helt anonymt, tipsar om ett företag, så verkar det naturligtvis misstänkt. Har man varit medlem ett tag och skrivit inlägg så märks det ganska tydligt om man är ute efter att göra reklam för sig själv eller inte. Därför finns då inte kravet på att skriva namn.

Missförstå mig inte nu, jag tycker definitivt att det är bra att du hjälper kamy, och jag förstår inte riktigt varför du har tagit bort ditt inlägg nu när du har skrivit namn. Jag tyckte bara att Marléne skulle ta bort inlägg som bryter mot reglerna tills du kommer tillbaka och skriver dit namn.
 
jon_h skrev:
Som Marlene skrev så står det i reglerna att man som nyregistrerad medlem inte får rekommendera hantverkare utan att ange namn. Det är ganska vanligt att olika företag här registrerar sig och tipsar om sig själva. När då "smegus" registrerar sig och i sitt första inlägg, helt anonymt, tipsar om ett företag, så verkar det naturligtvis misstänkt. Har man varit medlem ett tag och skrivit inlägg så märks det ganska tydligt om man är ute efter att göra reklam för sig själv eller inte. Därför finns då inte kravet på att skriva namn.

Missförstå mig inte nu, jag tycker definitivt att det är bra att du hjälper kamy, och jag förstår inte riktigt varför du har tagit bort ditt inlägg nu när du har skrivit namn. Jag tyckte bara att Marléne skulle ta bort inlägg som bryter mot reglerna tills du kommer tillbaka och skriver dit namn.
Samma sak med Deje, samtliga åtta inlägg så här långt innehåller hans telefonnummer och mailadress, verkar vara mångkunnig också, både badrumsrenovering & Kvalitetsansvarig...?
 
haddirajan skrev:
Samma sak med Deje, samtliga åtta inlägg så här långt innehåller hans telefonnummer och mailadress, verkar vara mångkunnig också, både badrumsrenovering & Kvalitetsansvarig...?
Jag såg det, har anmält inläggen, så det är väl bara en tidsfråga innan de tas bort. Otroligt irriterande.

Edit: Och där var han borta. Skönt med effektiva moderatorer.:)
 
Puts väck med den profilen, bra jobbat "Tjänste"-Jon. :)
 
Ja kanske kamy letar fortfarande efter tio år...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.