KOm ned imorse med en stor pöl på golvet. Våtsög upp allt och tömde maskinen. Var ett par cm vatten i botten som jag sög upp. Drog bort silen och pillade bort plastskyddet för impellern till pumpen som sak tömma. Inget skit men det låg en plastbit i sumpen. Kan den helt sonika täppt till flödet? Är ju inget stort hål. Var tort bakom maskinen och under säkert runnit ned mellan golvtröskeln. Hoppas det inte orsakar problem i bjälklaget.

Nu till mina frågor. Jag hittar inte typskylten så jag kan ladda ned bruksanvisning. Jag har kollat på Bosch hemsida vart typskylten ska sitta men där sitter den inte på min maskin. Någon som vet. Är en äldre Bosch silence kanske 7 år typ. Jag vågar inte köra ett program rädd att det läcker igen. Skulle dock vilja kolla att pumpen tömmer. Kan man köra något testprogram typ. Är rädd att vi får köpa ny maskin. Snälla hjälp är uppskattat.
 
Typskylten sitter på luckan på den ”falsade” delen som går in i maskinen på toppen. Det är inte ett klistermärke utan det är en ”stämpel” titta lite noggrannare så hittar du den.
 
A
Du får nog starta ett nytt program för att se hur den beter sig.
Är programet i gång så avbryt med reset så tömmer den
 
Löst. Jag kollade igenom sumpen resetade maskinen körde igen en spolning och et expressprogram inga problem så nu funkar den som den ska
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.