Jag är en målare som är trött på att mina verktyg samt färg & fog fryser. Så jag har byggt en plyfa låda med 30mm cellplast invändigt. Även förstärkt cellplasten med fuktspärrs-gummi. Men nu behöver jag bara något som håller tempen över 3 grader. Antingen vanliga batterier eller koppla på bilens 12v. Har ni några idéer eller tips så är det bara skriva!
Mvh fryst målare
 
Kanske delar från en campingbox tillsammans med en termostat kunde funka? Kyls eller värms med hjälp av peltierelement och fläktar.
 

Bästa svaret

Cheesen
J Joelblomqvist skrev:
Jag är en målare som är trött på att mina verktyg samt färg & fog fryser. Så jag har byggt en plyfa låda med 30mm cellplast invändigt. Även förstärkt cellplasten med fuktspärrs-gummi. Men nu behöver jag bara något som håller tempen över 3 grader. Antingen vanliga batterier eller koppla på bilens 12v. Har ni några idéer eller tips så är det bara skriva!
Mvh fryst målare
Köp en värmeplatta till en ytterbackspegel. Den kan du klistra i botten på lådan och vips är den uppvärmd.
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
L
Dom är inte gratis och är limmade på baksidan om spegeln , kanske det finns någon krossad spegel på skroten
Använd hela spegeln om det går , för att få bort värmeplattan ( sitter hårt ) från glaset använd en kraftig hårtork så mjuknar limmet och det går att försiktigt dra det bort
Gjorde så vid krossat spegelglas på frugans bil
 
L
Mazen Mazen skrev:
Hittade denna på Conrad

[länk]

Dom har även värmefolie i olika utföranden

[länk]
Den sista du länkade till ska jag lägga på minnet , den var ypperlig :):)
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
L Liteavvarje skrev:
Den sista du länkade till ska jag lägga på minnet , den var ypperlig :):)
Funderar själv på den första . Det som Joelblomqvist byggt är en idé jag själv haft till förvaring av bla färg i ladan som är ouppvärmd
 
Gäller sedan att hitta en termostat, som har rätt funktion (motsats till kylskåp) och som klarar x A likström.
 
Cheesen
L Liteavvarje skrev:
Dom är inte gratis och är limmade på baksidan om spegeln , kanske det finns någon krossad spegel på skroten
Använd hela spegeln om det går , för att få bort värmeplattan ( sitter hårt ) från glaset använd en kraftig hårtork så mjuknar limmet och det går att försiktigt dra det bort
Gjorde så vid krossat spegelglas på frugans bil
Vill minnas att jag köpte för runt 150 kr + moms på mercatransportverkstan senast.
Men om man vill ha saker gratis här i världen så är det inte så enkelt.
 
Vad är tanken, att värmen ska vara på hela natten?
 
A Andy78 skrev:
Vad är tanken, att värmen ska vara på hela natten?
Att det inte skall frysa/bli förstörd mellan 17:00-05:45
 
I
Räcker verkligen slingan från en backspegel till att värma upp lådan?
 
Vanliga glödlampor är billiga värmeelement!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.