Skall köpa en cement/betongblandare för lite småjobb hemma på tomten. Kikade in på Jula´s hemsida och dom verkar ha 2 modeller. En som är 130 liter och en som är 165 liter båda 1 fas. Hade nog tänkt att satsa på 130 liters modeller isåfall.

Är det någon som har nån erfarenhet av Jula´s modeller .. dom ser helt ok ut i utförande.
 
Kul att höra att det verkar vara ok kvalitet. Det borde väl ändå gälla den mindre modellen också väl eller ? 130 liters är kanske lite mer behändig än den stora, borde inte vara någon större skillnad annars eller vad tror du ?
 
Har inte kollat på den mindre men åk och kläm/känn och liknar den den större så KÖP!

Jag brukar smörja/fetta in kransen och förvara den under tak, den ser ut som "ny" ;)
 
Eller varför inte köpa en begagnad Lescha. De brukar gå på blocket för strax under tusenlappen. När du är klar är det bara att sälja den för samma pengar!
 
Köpte Julas lilla inför stugbygget i våras, den funkade mycket bra. Dock skulle kransen på den inte smörjas. Jag hade fettburken i högsta hugg men läste bruksanvisningen innan...

En anekdot är att den är tillverkad i Frankrike. Mitt enda franska elverktyg.
 
Wigert skrev:
. Dock skulle kransen på den inte smörjas. Jag hade fettburken i högsta hugg men läste bruksanvisningen innan...
Jasåååå, nu brukar jag ju inte läsa bruksanvisningar så värst ofta, där fick man för det :cool: Man kan ju verkligen undra varför den INTE skall smörjas.... men du sa ju att den var fransk va ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.