Spöken är inget problem. De allra flesta spökena gick i pension då ficklampan och kameran uppfanns..... och de som är kvar går att upptäcka med ficklampa och fånga i råttfälla.

Däremot så finns det en massa människor som tror på spöken och de kan hitta på vad sorts tokigheter som helst....... men gissningsvis skrämmer spökhistorierna bort lika många köpare som de lockar.

Jag har bott på ett ställe där det enligt uppgift skulle finnas rådare och ramt och underbyggare och allt möjligt men inte såg jag någonting av dem.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Och jag har bott i ett hus där det enligt uppgift skulle finnas en fastighetsskötare, men inte såg jag skymten av någon sån...;)

(Förlåt, kunde inte motstå. Det finns mycket okänt kvar att bevisa. Har dock själv aldrig upplevt något i spökväg men skulle gärna vilja).
 
  • Gilla
Tystnad
  • Laddar…
Det är helt OK att tro att inte spöken existerar.
Det var inte många som trodde på Ignaz Semmelweis heller när han sa att förlossningsläkare borde tvätta händerna.
Fast ibland händer det att tidigare idiotförklarade får rätt.
 
K
Jag personligen hade nog helst inte köpt ett hus där det sägs spöka.. Har en kompis som letade hus i flera år och vars viktigaste kriterie var att ingen skulle ha dött i huset..

Samtidigt skulle jag tro att lika många gärna hade betalat extra för den extra spänningen.

PS. Jag är lite rädd att det spökar i vårt hus just nu för det försvinner en massa verktyg spårlöst...
 
Själv är jag rädd att det spökar i vår torktumlare (eller eventuellt tvättkorgen), för det försvinner en massa strumpor spårlöst.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Nu är jag lite dåligt uppdaterad,
men har de lagt ner den upp-och-nervända kåken Å Andra Sidan :)
Eeeh... ja, -96. :crysmile:
Dags för ett nytt besök? :)

För övrigt kan jag ju tycka att tidningen borde ha sig en rejäl känga för att inte ha kontaktat er innan publicering. Är kåken att betrakta som någon form av allmän ortstillhörighet, typ ett gammalt stationshus, Hulda i svängens barndomshem eller något liknande? Det skulle ju förklara artikeln åtminstone....

Vad gäller de eventuella spökenas inverkan på försäljningspriset så är det nog som flera säger; det skrämmer bort några och lockar till sig andra. Be dem att hålla sig lugna under visningen bara...
 
  • Gilla
Fedtmule och 1 till
  • Laddar…
1000 Tack för alla svar och inte visste jag att det finns så många spöken ute i stugorna;)
Jag har kontaktat tidningen som beklagade och de skall återkomma till mig när de talat med journalisten som skrev artikeln.
Har dock fått många bra och kreativa tips av er alla och det uppskattas:ok:
Gott Nytt År
 
 
K
Visste ni om att det spökade i huset när ni köpte det? Har ni sett eller upplevt något spöke i huset?

Var huset redan ute till försäljning när artikeln i tidningen dök upp?
 
K Kallebo skrev:
Visste ni om att det spökade i huset när ni köpte det? Har ni sett eller upplevt något spöke i huset?

Var huset redan ute till försäljning när artikeln i tidningen dök upp?
Huset var ute till försäljning när artikeln kom ut och visst har jag upplevt att det spökar. Vi fick inget veta om det när vi själva köpte det för ingen hade bott i det på många år.
 
  • Gilla
Kallebo
  • Laddar…
Småbarn har öppna sinnen och "kan se spöken" har ett barn som kunde säga i förväg när bekanta skulle komma och hälsa på och bla påstod helt obrytt att hon också pratat med en tant i garaget och att tanten ibland stått i garaget.
Vi fick sen höra att kvinnan i familjen som byggde huset på 70-taletdog där på 90-talet.
Nu har barnet blivigt äldre och "tappat" förmågan och det verkar som spöket flyttat.
Då vissa smått oförklarliga saker som hände när vi var mer nyinflyttat upphört.
Vilda spekulationer är att jag misstänker spöket var missnöjd med ägarna mellan dom och oss som bodde i huset bara 5år.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
K
F Fedtmule skrev:
Huset var ute till försäljning när artikeln kom ut och visst har jag upplevt att det spökar.
Spännande. Är det ett vänligt spöke kanske ni kan använda det till er fördel. För ni säljer väl inte huset för att det spökar?
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
K Kallebo skrev:
Spännande. Är det ett vänligt spöke kanske ni kan använda det till er fördel. För ni säljer väl inte huset för att det spökar?
Nej jag vill inte skiljas från vårt gulliga spöke för det är han verkligen. Visst kan jag använda det om den ev köparen är välvilligt inställda till spöken men jag håller nog tyst om honom.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Jag skrattade bokstavligt talat så tårarna rann åt inläggen från @mexitegel och @Fulkemisten !! :crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
Ja du det har varit mycket roligt i denna tråd :rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.