Håller med !

Till slut hittade vi de billigaste på Ikea. Värt att kolla på !
 
Nja alltså det är bara att bita i det sura äpplet.

Vi tittade på IKEAs först men tyckte att om man ändå lade ner de summorna som man gör vid en badrumsrenovering skulle man ha den lösningen man egentligen vill ha.
Jag köpte Smedbo beslag och är mycket nöjd, kostade drygt 2500 spänn......... :(
Ångrar dock inte att jag lade ner de pengarna för det är kvalitet rakt igenom, enligt mig iallafall.
 
Varför de är så dyra för att alla skall tjäna sjukligt mycket på dem.

Ett vanligt påslag i branchen är inköpspris x1,75 på stora saker x2,2 på små lättsålda produkter alltså 45% marginal Ringholm tar ju 25%

Har själv jobbat extra på flertalet bad och VVS-varuhus. Att en del är billigare beror på:

Grossist själva, stora inköps volymer, samt paralell importer. Dvs att ett företag utomlands köper in stora volymer ex. Bauhaus köper in billigare än om de köpt av grossist i sverige etc.

Personligen tycker jag vissa saker är nästan rent ocker där ingår badrums beslag, samt beslag till fritidsbåtar ??? samma beslag på ett byggvaruhus är ca 75% billigare iallafall i Göteborg de har inte allt men det mesta går att hitta på rätt ställe.

Tror att Sverige är ett lite skitland som konkurensen inte alltid fungerar i. Inte i alla brancher iallafall. Bor ju fler folk i en stad i övriga europa än i lilla svedala. Om vi inte räknar Norden då. Kolla elmarknaden elen kostar samma nu som innan elavregleringen men är sjukligt mycket dyrare. Tack vare miljöpartiet extra skatt nu och alla fina elbolag som gör nya fina vinstrekord år efter år.

Nej badrums belagen är nästan som att bli rånad när man köper dem skillnaden är att du slipper bli nedslagen först.

Sen finns det ju saker som är raka motsatsen man blir chockad hur billigt det är.

/Patrik


 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.