Hej på er!

Jag och frugan har fastnat när det gäller vårat tilltänkta fritidshus, nästan så vi bråkar ...hahaha

Kan ni snälla hjälpa oss med förslag på ett fritidshus som är ca 50-60kvm 1-2 sovrum kök toa/dush, vardagsrum.

Tacksam för svar, annars lär det väl bli skilsmässa snart ...... :)
 
Vad är det för typ av fritidshus? Fjällstuga eller sommarställe. Vinteraktiviteter brukar behöva lite mer förvaring etc.

Och antal sovrum samt storlek är viktigt. Ett stort sovrum med dubbelsäng och ett minimalt extra med våningssäng?

Fungerar det med kök längs en vägg och endast matbord som avskiljare mot vardagsrum kan det spara lite utrymme även fast ett korridorskök är väldigt praktiskt
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Vad är det för typ av fritidshus? Fjällstuga eller sommarställe. Vinteraktiviteter brukar behöva lite mer förvaring etc.

Och antal sovrum samt storlek är viktigt. Ett stort sovrum med dubbelsäng och ett minimalt extra med våningssäng?

Fungerar det med kök längs en vägg och endast matbord som avskiljare mot vardagsrum kan det spara lite utrymme även fast ett korridorskök är väldigt praktiskt
Ett sommarställe, egentligen behövs bara 1 sovrum, då jag byggt en 22kvm gäststuga i somras. kök längs en vägg borde fungera bra.
 
Det kanske kan vara idé att börja med att titta igenom vad hustillverkarna har att erbjuda.
Där finns ofta genomtänkta förslag, som i alla fall kan vara en utgångspunkt om ni ändå tänker bygga i lösvirke.

Här är listan:
https://www.byggahus.se/hustillverkare/
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 1 till
  • Laddar…
Handritad skiss av en planlösning för ett hus med markerade rum och möbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske något liknande kunde vara något?
 
  • Gilla
murak och 1 till
  • Laddar…
tacktack :)
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
[bild]
Kanske något liknande kunde vara något?
Fattas det en massa fönster? Annars verkar det som en rätt trist lösning.
"Vardagsrummet" skall ägnas åt att sitta och titta på TV.
Varför skall man då ha en fritidsstuga?
 
Struntade i att rita ut fönster. Som jag ritat kan man både titta bekvämt på tv på kvällen eller umgås med dom som är i köket. Möjlighet att vrida soffan finns ju också ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.