S
Hejsan

Nu blir jag nog idiotförklarad, men om man bortser från det, och ser bara ser till det rent sakliga, kanske det kan bli några bra svar i alla fall ;)

Jag håller på att renovera ett pannrum, i källaren på ett gammal hus. Alla väggar är tjocka naturstensväggar, sprängsten, granit. Tidigare putsade, men den mesta putsen är borta nu.

Tanken är att sätta upp en innervägg innanför naturstenen, för att skapa raka släta innerväggar.

Frågan är vilket material man får använda i dessa innerväggar. Det finns ett önskemål om att sätta upp ett "klick-golv" med stenliknande mönster på. Det skulle nog bli riktigt snyggt. Men, dessa är 8mm MDF och det är väl lite tveksamt. Men vad säger regelverken?



Vad sotarn säger har säkert också stor betydelse, men det kan man ju bara spekulera i, så det avstår vi ifrån här, tycker jag. ;)

Taket i pannrummet är i putsade valv, med stålreglar där det är som lägst i tak (valvens lägsta punkt alltså)

Edit: Det kan vara så att det är HDF, snarare än MDF som jag skrev ovan, men det påverkar väl inte ur regelverkens synpunkt, skulle jag förmoda (?)
 
K
Vad har du för uppvärmning? Eldas det?
 
S
Jepp, pellets i en modern pelletspanna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.