Biggie Biggie skrev:
Nu har jag sprayat om radiatorn och köpt lister/foder så att jag i helgen förhoppningsvis kan bli klar med sovrummet! :)
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Fan 1800kr för list och foder, trodde inte det skulle vara så dyrt... skulle kanske sparat och återanvändt de gamla, jaja så är livet ibland
Snyggt . Hur funkade Biltema färgen? Har själv en 5 element som skall målas och färgen på färgbutikem kostar en slant.
 
Mazen Mazen skrev:
Snyggt . Hur funkade Biltema färgen? Har själv en 5 element som skall målas och färgen på färgbutikem kostar en slant.
Elementet va i väldigt dåligt skick, mycket kantstötningar och nästan gult i färgen, jag grundade med en hel flaska och sen finsprutade jag nästan en hel flaska dagen efter också, jag har inget att jämföra med men jag blev mycket nöjd med färdigt resultat iaf. Kanske inte världens bästa täckförmåga då det gick åt en del färg. Kostade bara 79kr styck så kanske inte ska klaga, men det finns säkert bättre.
 
Biggie Biggie skrev:
Elementet va i väldigt dåligt skick, mycket kantstötningar och nästan gult i färgen, jag grundade med en hel flaska och sen finsprutade jag nästan en hel flaska dagen efter också, jag har inget att jämföra med men jag blev mycket nöjd med färdigt resultat iaf. Kanske inte världens bästa täckförmåga då det gick åt en del färg. Kostade bara 79kr styck så kanske inte ska klaga, men det finns säkert bättre.
2 burkar per element var ändå bra med tanke på dess strl. Får testa å se, 79:- var ju inte alls blodigt :)
 
Mazen Mazen skrev:
2 burkar per element var ändå bra med tanke på dess strl. Får testa å se, 79:- var ju inte alls blodigt :)
Har även jag testat biltema sprayen på 2 element. Tycker den är OK med tanke på priset och resultatet blir rätt bra!

Men jag kan nog ändå slå ett slag för blästring/pulverlack! Gjorde det på lilla toan och han på firman sa att ett "galler" kostade 1000kr för lack, har för mig han sa att det fick plats 4-5 radiatorer, exklusive blästring förvisso men ändå värt att veta kan jag tycka (gäller dig med Biggie) :D
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Har även jag testat biltema sprayen på 2 element. Tycker den är OK med tanke på priset och resultatet blir rätt bra!

Men jag kan nog ändå slå ett slag för blästring/pulverlack! Gjorde det på lilla toan och han på firman sa att ett "galler" kostade 1000kr för lack, har för mig han sa att det fick plats 4-5 radiatorer, exklusive blästring förvisso men ändå värt att veta kan jag tycka (gäller dig med Biggie) :D
Tack för input. Jovisst alltid bättre att börja från början.. har kontakter på bläst och lack. Men lite bekvämt å slippa slita loss radiatorerna från väggen :) lite plastic p och slip .
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Även jag håller med ovan att det är bättre att göra det "riktigt" från början.
Jag är dock lite sugen på att montera elementskydd för jag tror att det kan bli snyggt i sovrummet, då kändes det onödigt att lägga för mycket jobb/pengar på elementet men samtidigt ville jag ha det vitt igen så att det inte syns igenom :) så lite färg från biltema tyckte jag va lämpligt här :)
 
  • Gilla
Mazen
  • Laddar…
Idag kom radiatorn tillbaka på sin plats.
Nyinstallerad vit radiator under fönster med skyddspapper på golvet i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen blev det foder runt fönster och balkongdörr, samt runt innerdörren
Renoverad vägg med nyinstallerad radiator, foder runt fönster och balkongdörr samt dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerat dörrfoder runt en vit innerdörr; ett par blå tofflor på golvet och verktyg vid tröskeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Imorgon blir det att såga till golvlister och sen måla dem innan montering.
Trevlig kväll på er!
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 2 till
  • Laddar…
Nästan klart nu, men vi sover första natten här ändå :surprised::)

Ouppbyggda möbeldelar på ett trägolv i ett renoverat rum med arbetsbelysning och radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinredd sovrumsinteriör med en vit säng och ovanliggande nisch med belysning samt dekorativa föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nygjord säng med vita lakan i ett nästan färdigt sovrum, några växtkrukor och spotlights ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat rum nästan klart med målat vägg, fönster, krukväxt på fönsterbrädan och en radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyrenoverat sovrum med en vit säng, beige väggar och inbyggd vägghylla med belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Halvfärdigt rum med vit tv-bänk, en dödskalledekor, två krukväxter och vit vägg bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyrenoverat sovrum med upplyst säng, taklampa, nisch med belysning och fönster utan gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Oinredd sovrumshörna med vit dörr, ljusa väggar, mörkbrunt golv, och en vit byrå med en dekorativ skalle.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett sovrum med en stor fjäderlampa, oklart målade väggar, säng och inbyggda hyllor med växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett halvfärdigt sovrum med en säng, fönster och hylla med belysning och växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite målning och mer möbler som återstår nu, tv och nån tavla kanske.gardiner och lite lackmålning. Taklisten med belysningen får jag inte glömma heller :) Trevlig kväll
 
  • Gilla
Kjell_G och 10 till
  • Laddar…
Snyggt jobbat (y)
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
Snyggt jobbat (y)
Tusen tack, blir att lägga några fler timmar jobb här, samt några dagars småfix kvar i köket, men kan samtidigt fundera på nästa projekt :)
 
Vad säger ni om den vinterförvaringen? :p
Motorcykel parkerad inomhus på en svart matta i ett vardagsrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Ett hälsorelaterat tips bara. Töm all bensin och lufta ur ute. Du riskerar definitift direkt farliga halter av kolväten i luften och ni har väl dessutom barn.

I all välmening
Pär
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Riggvägen Riggvägen skrev:
Ett hälsorelaterat tips bara. Töm all bensin och lufta ur ute. Du riskerar definitift direkt farliga halter av kolväten i luften och ni har väl dessutom barn.

I all välmening
Pär
Det är lugnt Pär, ingen soppa,tvättad och luftad ;) inga barn dessutom :D
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Nu har vi haft lite efterlängtad pause i byggandet, och förtillfället håller vi på att planera nästa projekt, det blir ett såkallat Dressingroom. Vilket vi är i ganska stort behov av eftersom vi har väldigt mycket kläder på en provisorisk lösning just nu.

Rummet är cirka 4 x 4 m och har ett fönster på yttervägg. Och en dörr på en utav innerväggarna. Vi väljer att bygga öppna stommar med Ikeas Pax-system.

Mycket som ska bestämmas, och vi är ännu inte riktigt överens om hur vi vill ha slutresultatet.

Lite önskemål som vi har för rummet.
Spegelvägg. Sittyta. Bra belysning.

Ikeas planeringsverktyg är guld värt för att få en känsla. Nu har vi inte hunnit pilla allt för mycket och har bara ett förslag än sålänge.
Planeringsverktyg på skärm visar ett förslag på inredning för dressingroom med Pax-stommar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är svårt att bestämma sig om färgsättning på inredning samt rummets väggar och golv.
Sambon är mer inne på vita stommar medans jag gillar de svarta, färg på väggar och golv har vi inte diskuterat allt för mycket ännu.

Ritad skiss av ett framtida dressingroom med planerade placeringar för en spegelvägg, fönster och dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta va första spontana tanken om hur vi skulle placera stommarna men är väldigt öppna för förslag om någon av er har någon bra idé :) hur hade ni lagt upp det? Tacksam för input!
 
  • Gilla
laguna20
  • Laddar…
Tänk på att allt damm kommer att synas på svarta stommar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.