Varför 2200 mm ?? Standard är ju 2m

Om du beställt för dagöppning på 2, 20 m. Så måste det vara precise 2200 mm mellan underkant på den nedre skenan till överkant på den övre skenan !

När du lyft in dörren på skenan får man inte provdraga den innan man monterat plastlåsningarna annars åker borstlisten ut !! (Men det har du väl redan upptäckt.) :confused::mad:
 
L Leif i Skåne skrev:
Varför 2200 mm ?? Standard är ju 2m
Kanske för att det finns oss som är över standardlängd, och vill slippa slå i skallen :)

Just 2000 i standardhöjd på uterumspartier är väldigt konstigt, speciellt när vanliga fönster och dörrar sätts med höjden 2100.
 
Det ser lite konstigt ut. På mina dörrar är avståndet mellan det runda hålet ner till överkant på rälsen 27 mm på din bild ser det ut till at var mycket mer ??

Men saknas det alternativt avdragna bultar så reklamera allt.
 
220 för att 200 är för lågt och när man ändå betalar extra så varför inte 220.

"När du lyft in dörren på skenan får man inte provdraga den innan man monterat plastlåsningarna annars åker borstlisten ut !! (Men det har du väl redan upptäckt.)"

Va? inte upptäckt och inte gjort... får ja kika på... vad är det som åker ut menar du?? står inte i manualen vad jag kan se.

Vad tror ni dom gör för att lösa detta? Känns ju snudd på orimligt att jag ska behöva lyfta av packa och lasta dessa för retur. Det har redan kostat mig tillräckligt att ha fått dessa på plats...
 
Ok det stog visst....understruket tom... helvettet... "För att undvika att de vågräta tätningsborstisterna åker fram, gör detta innan du skjuter dörr/fönster i sidled"
 
A Arne999 skrev:
Ok det stog visst....understruket tom... helvettet...
RTFM == "read the fucking manual". :cry::mad: dags för :beer: eller :coffee:

Du är i gott sällskap alla som lyckats lyfta i en dörr känner om den giiiiiider! BIG NO NO Tätborsten glider ur sin hållare och är ett h--vete få på plats igen.
 
Redigerat:
Dom på sidan menar du eller?? Dom har ja iaf fått till rätt

Antar att det är borstarna i skenan som kan glida ur om man inte har stoppet monterat
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Ok nu har ja fått svar från Willab och dom bytte skruvar i höstas som tydligen har dragits för hårt i monteringen och gått av under transport. I vilket fall som inget snack utan dom ska komma och fixa det. Dom gav mig dock förslaget att byta själv då det inte va så svårt. Är det någon som provat?
 
A Arne999 skrev:
Dom gav mig dock förslaget att byta själv då det inte va så svårt.
Låt dom byta dom på plats, samtidigt om du är hemma låt dom som kompensation hjälpa dig att montera dörrarna så dom blir rätt justerade. ;)
 
Miss igen där.... skulle gjort jobbet själv... skador på 4 partier och förkjutna vikta borstlister......

Vad är en rimlig kompensation för detta tro??
 
  • Skadad vit fönsterram med synliga skador och en förkjuten svart borstlist.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skador och förskjutning på vita fönsterpartier med synlig smuts och reflektioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skador och smuts på vita vikta borstlister vid ett fönsterparti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad vit fönsterkarm med svarta märken och förskjutna borstlister.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skador och repor på vita vikpartier med förskjutna borstlister i mörk miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad borstlist på fönster med synliga smutsmärken och felpositionering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skador och förskjuten borstlist på ett vitt fönsterparti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förskjuten borstlist och skadat hål i vitt dörrparti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadade och förskjutna dörrpartier med synliga skador på borstlisterna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsikt över ett trädeck och minipool från inomhus genom öppna antracitfärgade skjutdörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Aktivitet

När vi var i Båstad och handlade och åkte därifrån så kom vi på, att vit var snyggt på utställningen men allt skit syns. Så vi ringde till säljare och ändrade til antracit och det ångrar vi inte.

Rälsen är nedslängt 23 mm så det är helt slätt från klinkergolv inne och trädecket ute.
Trallen är riktig trall 34x145 mm.
Minipoolen i bakgrunden håller alltid 40-41°C året runt med fjärrvärme (36° på sommarn)
 
nu är det ju inte bara skit som syns utan färgen är ju avskavd
 
Just därför!
Rött,Vitt, Brunt och andra färger är lackat på en al-profil, medan svart, silver, champagne, antracit och någon nyans till etsat in i aluminiumprofilen.
Därför används aldrig vit i offentliga sammanhang, bara eloxerade profiler då dessa tål slitage.
 
Ok men nu blev det lite off topic :) Jag har vita och servicenissen har skadat profilerna... frågan är vad som är en rimlig ersättning. Har skickat bilderna men dom lär ju inte ge bort pengar i onödan så ja vill få ett humm om vad som är rimligt.


"Normalt" betalar man ju iaf 10% mindre för visningsex som sällan har några synliga skador. så 10% borde vara minimum . Skadade partier har kostat mig 22k så....
 
Ja det låter rimligt minst+allt strul.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.