Skall köpa gräsklippare för den nyanlgda gräsmattan. Vill få den finaste mattan i området. Vilken klippare rekommenderas ? Har en mindre matta ca 200 m2. Maxpris ca 5000 kr.
 
För att få den finaste och mest välansade mattan har jag hört att man ska ha en cylinderklippare.

Den snurrande cylindern skär av grässtråna mot en fast kniv på klipparen som gör att stråna får ett mycket rakt snitt.

En vanlig klippare trasar i större utsträckning sönder stråna.

Jag vet inte om det stämmer men det är vad jag hört.

/Tony
 
Det finns en anledning varför golfgreener och fotbollsplaner klipps med cylinderklippare.

Problemet är att hitta en motordriven cylinderklippare, men när jag letade för några år sedan fann jag iallafall ett märke, men jag kommer inte ihåg vad det hette.

Vi köpte en handjagare. Tomten är liten, motionen behövs alltid. Soppa har man aldrig hemma och motorn bullrar.
 
Jag köpte en husqvarna i fjol som jag e´skitnöjd med som heter HUsqvarna Royal.
R50 är en ny serie med självgående TrioClip-gräsklippare. Du kan välja mellan tre olika klippsystem, uppsamling, BioClip eller bakutkast. Den effektiva uppsamlaren fångar även upp ogräs, löv och smågrenar och omvandlar det till kompost. Kostade 4.995:-

Kolla in den, du:)
 
Köp klippo.

Bättre att köpa en begagnad klippo än en ny Stiga, Husqvarna mm. Stora skillnaden är att Klippo har gjutna chassien och därmed är hållbarare och inte så sladdriga.

Som sagt köp en begagnad. Lämna sedan in den på helservice för 500-700 spänn och du har en maskin som är som en ny. Köper du beggat har du kanske råd att köpa en av de finare modeller. Undvik klippare från

/Thrax
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.