De flesta strukturtapeter är spaltbara=själva strukturen går att dra bort. Så har det varit på de strukturtapeter jag har rivit ner, det bästa är att det bara tar några minuter! Under är en tunn, lite luddig pappersyta. Själv har jag tapetserat ovanpå denna utan några problem.
 
Stämmer bra att den är spaltbar, MEN annars kan du göra som jag! Köp stålborstar till borrflugan, sen nöter du, är du ihärdig så fixar du 1 m2 på 2 timmar YESH!!

Så bli vis av min erfarenhet såvida du inte är lika anal som mig, spackla, kolla var bubblorna kommer, låt det gå ett dygn, är de kvar så skär du upp och gör om.
 
Visst kan du måla direkt på en strukturtapet.
Sitter den dåligt, så kanske det behövs en s.k. patentfärg först som fäster den.
 
Linska skrev:
De flesta strukturtapeter är spaltbara=själva strukturen går att dra bort. Så har det varit på de strukturtapeter jag har rivit ner, det bästa är att det bara tar några minuter! Under är en tunn, lite luddig pappersyta. Själv har jag tapetserat ovanpå denna utan några problem.

Om man inte vill ha kvar den lite luddiga pappersytan så kan man duscha den lite med en blomspruta, och sedan ta ett suddigummi och "sudda" bort den. Så gjorde jag och den lossade jättelätt. Kvar blev då den kraftigare pappersytan som jag ville ha fram. Kanske onödigt jobb, men ibland så är jag lite väl "redig" ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.