Förra året: Vattenläcka i köket på juldagsmorgonen, fick ut en snickare som körde cirkelsågen rakt igenom parketten och slängde ut allt. Lärde mig att nyårsfest är helt okej på betong också! :)
 
  • Gilla
xdigger och 2 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Ärligt talat, men det här tar nog ändå priset...:cry:
[länk]
Vi får hoppas att det löser sig med boende för familjen och att de är medlemmar på forumet eftersom de dessvärre har vinnarpotetial i tråden där vi tar skryt över skit som händer till nya höjder.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Här har inte hänt mer än att generatorn i bilen gick på semester igår, tog mig nätt och jämt hem. Sista milen med en drös varningslampor lysande, inga torkare, inget ljus och en automatlåda som slutat växla.
 
  • Gilla
Hedens och 1 till
  • Laddar…
BDT-kollaps. Dränkpump ut i diket ett tag... (Skäms)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Min varmluftsfunktion på ugnen la av när vi skulle varmhålla julmaten på självaste julafton!

Succé!

Men "vanlig" ovan/under-värme fungerade...

Blir nog att skrota hela spektaklet till spis och investera i nya skåp + bänkskiva. På det induktionshäll och inbyggnadssugn.

Vi har en 70-spis och dom blir ruggigt dyra när man vill ha induktion. Då tror jag kan komma undan billigare med nya skåp+bänkskiva och inbyggnadssprylar på IKEA.
 
  • Gilla
Ljus
  • Laddar…
Helt enig om inbyggnadsugn men är skeptisk till induktionshällar. Alla jag lagat mat på har haft touchkontroll och gör aldrig vad jag vill. Antagligen för torra hantverkarfingrar för att det ska bli kontakt. Resultatet är att det kokar över å så funkar inte reglagen av den anledningen i stället.
Har fått uppfattningen att du krilleman_215 är en både kunnig och händig röris. Välj gas istället. Bättre finreglering och mycket roligare att laga mat på;)
Dessutom rörbaserat så installationen är en baggis för dig.
 
  • Gilla
Krilleman
  • Laddar…
Krilleman
Ljus Ljus skrev:
Dessutom rörbaserat så installationen är en baggis för dig.
Förvisso, men sambon har redan tryckt på "beställ detta jobbet" också även "utför detta jobbet" så kontraktet för denna entreprenad är redan påskrivet så att säga.

Sen skulle jag nog gå alldeles to big med korrekt gasolförvaring a la några tuber utomhus, och då måste det ju gjutas platta, byggas större förråd, köpas en grävmaskin. Det blir så stort.

Induktion blir en ganska liten och smidig grej, strömmen är det tyngsta projektet då...
 
  • Gilla
Shakula
  • Laddar…
Men grävmaskinen behövs ju för trädgårdsarbete till våren så den kostnaden kommer ni väl inte undan oavsett:crysmile:
 
  • Gilla
Shakula och 3 till
  • Laddar…
Jag röstar också för gas, man kan aldrig ha för många grävmaskiner.
 
  • Gilla
Krilleman och 3 till
  • Laddar…
@Ljus Den som kom på den ljusa idén att sätta touchkontroller på en spis borde själv placeras i inbyggnadsugnen. Flådd, urtagen, styckad och filéad. :mad::mad:
 
  • Gilla
Shakula och 2 till
  • Laddar…
Ljus Ljus skrev:
Helt enig om inbyggnadsugn men är skeptisk till induktionshällar. Alla jag lagat mat på har haft touchkontroll och gör aldrig vad jag vill. Antagligen för torra hantverkarfingrar för att det ska bli kontakt. Resultatet är att det kokar över å så funkar inte reglagen av den anledningen i stället.
Så sade jag också förut, men nu har iv ändå en sådan, IKEA.s nya funkar även med mina fingrar.

Ett riktigt skräckexempel var hällarna i stugorna i Legolands stugby i Billund: det hände absolut INGENTING när jag försökte använda kontrollerna, kunde inte ens koka ägg! Men det var IKEA:s gamla modell.
 
Julen är i det närmaste slut så det börjar dra ihop sig för att utse bästa svar. Någon som är spekulant och inte delat sitt elände än i tråden där vi tar skryt över skit som händer till nya höjder?
 
Min dotter har nog haft universums sämsta jul och nyår. Det skulle ju bli så kul, skidresa till Alperna, helt gratis, hennes förening skulle bjuda, lite kurs på vägen bara.
lite småsnuvig på vägen, längre ner förkylningsmedikamenter för säkerhets skull, hon blir ofta småförkyld när hon ska resa.

Men nej, det utvecklades till influensa. Två timmar skidåkning har det blivit, och maten har bestått av baguette och yoghurt, hon har inte orkat ner till matsalen en gång. Igår började hon bli bättre, så hon orkade packa till hemresan idag, vi ska hämta henne i Jönköping kl 14 var det tänkt, så hinner hon hem för att fira nyår.

MEN tyvärr är det dåligt väder i alperna, så bussen blev 10 timmar försenad. I bästa fall kan vi alltså hämta henne vid 12-slaget och komma hem vid 4 på natten, men troligen blir det ytterligare förseningar, dels innan de kommit ut ur det dåliga vädret i alperna (lavinfara pga regn), dels kan det säkert bli strul med färjorna i Rödby och Helsingör pga förseningen.
 
  • Gilla
Ljus
  • Laddar…
Inte riktigt jul, men för några år sedan vaknar jag upp på nyårsdagen efter ett hårt firande dagen innan. Går ut i hallen mot toaletten när jag känner något blött i skallen. Tittar upp och ja... vattenläcka i taket från grannens vattenledning. Bara att ringa jour som kommer och bilar upp grannens golv och mitt tak.
 
  • Gilla
Ljus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.