hej har en hörmanport och undrar om någon kopplat den samman med larmet så man kan öppna porten via larmet.
 
Jag har ett Teletec Neo och har kopplat en tidsstyrd utgång till garageporten och kan öppna porten från appen!
 
Vet inte om jag förstår varför man vill koppla det till larmet? Hur är det tänkt att fungera, beskriv önskvärd manövrering och vad som ska hända då.
 
Om jag vill öppna porten på distans t ex vi varu leverans
 
tommib
Har port från Hörmann, kopplad till larmet (DSC 1864) via relä. Den är kopplad till en PGM-utgång och aktiveras via knapp på knappsatsen.
 
RilleRock
V Variabel skrev:
Om jag vill öppna porten på distans t ex vi varu leverans
Koppla in portautomatikens öppnaimpuls till ett potentialfritt relä tex op3 annars får du sätta ett mellanrelä.
Sen knyter du den utgången till mapping gates och kan därmed styra utgången direkt från appen.
 
Tackar finns det någon potentialfritt relä på expanstionsmodulen.
 
tommib
Vilket larm har du? På DSC finns det inte, man får sätta ett mellanrelä (finns färdig modul på t.ex. Kjelle för 99 kr).
 
Spc
 
RilleRock
V Variabel skrev:
Tackar finns det någon potentialfritt relä på expanstionsmodulen.
Båda 2 är potentialfria.
 
  • Gilla
Variabel
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Har port från Hörmann, kopplad till larmet (DSC 1864) via relä. Den är kopplad till en PGM-utgång och aktiveras via knapp på knappsatsen.
Har du någon bild eller skiss vart du koppla in den på motorden vilka ingångar du använde kan man använda samma som man har till tryckknappen
 
RilleRock
Ta en bild på schemat över in/utgångar.
 
Elektrisk kretsschemabild som visar komponenter och anslutningar för en anordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan jag ta samma port som knappen ? Illustration av installationsguide för byggutrustning med steg-för-steg instruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
RilleRock
V Variabel skrev:
Kan jag ta samma port som knappen ? [bild]
Det ser ut som det.
Har du möjlighet att koppla ur trådarna från knappen och mäta dem när trycker på knappen för att se om de är NO?

Isåfall kopplar du reläet i SPC som NO med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.