A
P Periodare skrev:
Men va....
Har precis installerat ett system med 6 sensorer/detektorer plus inne och utesiren. Väntar på keypad också.

Att få en ljudvarning vid entré i larmat hus via en dörr som har entry-delay aktiv trodde jag var basic. I vår familj är detta ett måste då vi har har barn ungdomar som kommer/går på alla tider. Bristen på denna feature gör ju att man inte "vågar" larma på alla ggr pga risken för falsklarm.
Har givetvis redan mailat supporten.
Läste ju tex i denna tråden att finessen funnits men skulle komma tillbaka.

I övrigt är jag helnöjd förutom att jag tyckte att de små magneterna för door protect var luriga att få en säker detektering på. Använde därför den stora magneten på alla dörrar. Tyckte att jag var noggrann med måtten de anger, 10mm resp 20mm beroende på magnet.
Håller med detta känns som en funktion som finns på alla övriga larm.

Du är medveten om att måtten som är angivna är maxmått, inte rekommenderade mått?
 
kodrod skrev:
Håller med detta känns som en funktion som finns på alla övriga larm.

Du är medveten om att måtten som är angivna är maxmått, inte rekommenderade mått?
Jodå, jag fattade att måtten var maxmått. En av tre door protect var lätt att få detektering på. De övriga krävde typ 2mm för att indikera stängt med lite magnet. Men det kanske jag som fattade fel med vilka sidor som skulle vara mot varandra. Men jag kör med stor magnet, ingen show stopper för mig.

Fick för övrigt exakt samma svar som du på mitt mail. Känns som att man får köpa en inne siren till i februari för att få "beeping at entry delay". Surt.
 
P Periodare skrev:
Men va....

Att få en ljudvarning vid entré i larmat hus via en dörr som har entry-delay aktiv trodde jag var basic. I vår familj är detta ett måste då vi har har barn ungdomar som kommer/går på alla tider. Bristen på denna feature gör ju att man inte "vågar" larma på alla ggr pga risken för falsklarm.
Har givetvis redan mailat supporten.
Läste ju tex i denna tråden att finessen funnits men skulle komma.
Tänkte precis beställa men då är det lika bra att vänta tills de löst detta. Känns som ett måste.
 
Såg att alarmshoppen höjt pris på det vita startpaket till 3990:- rätt kraftig höjning då det svarta ff går på 2995:- typ
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Såg att alarmshoppen höjt pris på det vita startpaket till 3990:- rätt kraftig höjning då det svarta ff går på 2995:- typ
Kanske måst beställa ändå innan alla höjer..
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Såg att alarmshoppen höjt pris på det vita startpaket till 3990:- rätt kraftig höjning då det svarta ff går på 2995:- typ
Du jämför nog med och utan knappsats
 
F freddan83 skrev:
Du jämför nog med och utan knappsats
hm....sant miss av mig samma pris ff.

Är det bara inomhus siren som man skall vänta med att köpa då? FÅ rman bara en push notis isf om det larmar om man inte har siren. Tänkte på det som diskuterats om uppdatering som kommer i Februari.
 
Ni som har larmet. Är det värt att köpa till väggknappsatsen? Kan tänka mig att jag kommer använda mobilen mest. Men om andra, eller barnen ska larma på/av så kanske väggsatsen är bra.
 
P patrik-b skrev:
Ni som har larmet. Är det värt att köpa till väggknappsatsen? Kan tänka mig att jag kommer använda mobilen mest. Men om andra, eller barnen ska larma på/av så kanske väggsatsen är bra.
Har inte de också mobil? :) Jag resonerade att vänta med den och köra endast mobil och se.
 
Hehe jo men de är 6 år och har lyckats få dem att använda en ”dum” telefon innan de får en smartphone.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
P patrik-b skrev:
Hehe jo men de är 6 år och har lyckats få dem att använda en ”dum” telefon innan de får en smartphone.
Har barn i 10 resp 6 år. 6åringen kommer ju inte på flera år få en egen mobil (räcker med ipad :rofl:) och kommer inte komma hem själv och behöva larma av. 10 åringen å andra sidan använder mobilen mer än oss så där ser jag inga problem med en app. :)
 
A
P patrik-b skrev:
Ni som har larmet. Är det värt att köpa till väggknappsatsen? Kan tänka mig att jag kommer använda mobilen mest. Men om andra, eller barnen ska larma på/av så kanske väggsatsen är bra.
Jag köpte till en knappsats. Om det skulle bli fel på Ajax ”molnet”. Vill jag fortfarande kunna styra larmet. Vill även ha det för barn, tillfälliga gäster, hantverkare m.m.

Men är besviken på panelen, det är lätt att göra fel och den kräver förklaring för hur den fungerar.
Inga normala symboler för av och tillkoppling. (Man använder istället olika typer av ringar).

Den måste väckas genom att man trycker på valfri symbol. Vilket innebär att om någon slår koden direkt används första siffran i koden för att väcka panelen och koden man slår blir fel.

Den är dessutom seg så om man slår siffrorna riktigt snabbt (som jag är van att göra från mitt tidigare larm) så känns det inte som touchen hänger med alltid.

Klassar den som så svåranvänd att jag skaffat extra fjärrkontroller för att ge till städfirma m.m.
 
Redigerat:
RilleRock
kodrod skrev:
Den måste väckas genom att man trycker på valfri symbol. Vilket innebär att om någon slår koden direkt används första siffran i koden för att väcka panelen och koden man slår blir fel.

Den är dessutom seg så om man slår siffrorna riktigt snabbt (som jag är van att göra från mitt tidigare larm) så känns det inte som touchen hänger med alltid.

Klassar den som så svår använd att jag skaffat extra fjärrkontroller för att ge till städfirma m.m.
Det är ett generellt problem med touchdisplayer.
Snyggare men bristfällig funktion imellanåt.
 
Verkar helt klart vara ett väldigt trevligt system. Ska nog skaffa det sen i Feb när dom lagt in larmvarning i FW. Ajax Transmitter tillbehöret som ska komma är också intressant. Frågan är bara vad priset på den blir. Hade varit smidigt och använda sensorer man redan har och bara koppla in en Ajax Transmitter t.ex. förutsatt att den inte blir väldigt dyr.
 
K
Jäklar vad grejerna går åt hos grossist!
Vem tog den sista brandvarnaren jag ville ha idag???? :D
Hade gått åt hur många som helst bara idag sa han på kundtjänst.
Julafton och nyår har ju varit och kylan lyser med sin frånvaro. Så vem vill ha brandalarm då liksom?
 
  • Gilla
Erik Hellgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.