Gillar inte denna lösningen från IKEA. Har ni förslag på hur man kan göra det snyggare? IKEA garderobsdörrar i hörn med synliga skenor och plastprofiler på ett specklat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IKEA köksskåp med vit lucka ovanför ett mörkt arbetsbänk med synlig kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Listerna är nog limmade, svårt att få det rent om man vill sätta andra lister.

Annars är det, i ditt kök, kanske en ide att ha en vit kvartsstav, gerad i hörnen.

Det finns små hålkälslister i samma storlek du redan har om man önskar konkava lister.
Kvartsstaven är konvex.

Mvh P-A
 
Redigerat:
Y yuphin skrev:
Gillar inte denna lösningen från IKEA. Har ni förslag på hur man kan göra det snyggare?
Det tuffa svaret, som du kanske inte vill ha, men säkert vet om själv, är:
Riv ner de där kakel-imitationerna och plastlisterna, och sätt upp riktigt kakel i stället.
Så blir det både bra och snyggt :)
 
Håller med, men hur löser man övergången mellan kaklet och diskbänken? Bara en fog?
Tror du förresten man kan sätta kakel utanpå imitationen, utan att riva?
 
BirgitS
Y yuphin skrev:
men hur löser man övergången mellan kaklet och diskbänken? Bara en fog?
Normalt är det bara en tunn springa mellan bänkskivan och stänkskyddet som man täcker med en smal silikonfog. Men det är kanske dåligt gjort i ditt fall eftersom det är en så bred skarvlist.
 
Redigerat:
Inte heller vad du kanske vill höra men...
Jag har samma dilemma och det är så att jag ogillar silikonfog i skarven. Svårare att hålla rent och risk att vatten rinner ner vid diskbänken.
Min lösning är att köpa en diskbänk i rostfritt plåt med uppdragen bakkant, precis som dom gamla bänkarna kunde vara utformade.
Vid bänkskivorna använder man samma typ av material som på skivan, men tunnare, och lika hög. Ett bra lim mot bänken så behövs inget silikon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.