Mätar imorgon , men runt 17 gissar jag, är dörren stängd är de 17-8 grader på toan. 21-22 med dörr öppen
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Ställ en hink med vatten mitt i badrummet. Knuffa ikull den med riktning mot dörren. Vad händer?
Varför skulle jag göra något så dumt?

Lika meningsfullt som att säga att det inte får finnas öppningsbara luckor på en U-båt.
Tänk om någon öppnar den när man är 100 m under vattenytan :worried:
 
I rum dit man har stängd dörr behöver man element. sätt upp en elektrisk handdukstork tex.
 
Tveksam att det räcker faktiskt, nä ska montera ett adax våtrumselement som få värma då jag är hemma, sen öppna dörren så pumpen värmer då man jobbar och sover. Tror de är bästa lösningen.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Varför skulle jag göra något så dumt?

Lika meningsfullt som att säga att det inte får finnas öppningsbara luckor på en U-båt.
Tänk om någon öppnar den när man är 100 m under vattenytan :worried:
Varför finns det golvbrunn i ett badrum? Kanske för att minska skadorna om man av någon anledning får vatten på golvet. Läs gärna inlägget i denna tråd, som talar om hur mycket höjd det bör vara. Sedan finns naturligtvis specialfall där brunnen sitter mycket långt ifrån dörren och att samtidigt rummet är mycket stort.
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Varför finns det golvbrunn i ett badrum?
För att man sprutar ner en massa vatten på golvet när man duschar.
Inte för att man skall sparka omkull hinkar fulla med vatten.

Det trodde jag faktiskt att alla visste.
 
Anna_H Anna_H skrev:
I rum dit man har stängd dörr behöver man element. sätt upp en elektrisk handdukstork tex.
Bra tanke!
Vi har faktiskt handdukstorkar i båda duschrummen,
men bara den ena är igång. Märkeffekt 70 W :)
 
Blir det ens en grad skillnad med en handdukstork? Dom flesta är ju 70-100w bara.
 
A Alva10 skrev:
Blir det ens en grad skillnad med en handdukstork? Dom flesta är ju 70-100w bara.
Räcker troligen inte men den mängd luft som kommer in under dörren höjs teoretiskt med 5-6 grader
 
A Alva10 skrev:
Blir det ens en grad skillnad med en handdukstork? Dom flesta är ju 70-100w bara.
Jo då det räcker!
Men så har vi ungefär samma temp i hela huset, 20 - 21°C.
Fast alla dörrar står på glänt. Hur skulle kattorna annars kunna ta sig ut och in?

Kollade just med en termometer: 21°C i sovrummet, 21°C i badrummet.
Men det gäller så klart att ha ett välisolerat hus, med välisolerade fönster,
och välfungerande ventilation med FTX.
 
Redigerat:
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Självdrags ventilation och 2 glas fönster så i mitt fall kanske inte funka så bra då :(, får åka å köpa en och testa helt enkelt :)
 
19 grader nere vid golvet just nu, testade att köra stängd dörr ett dygn och tempen gick ner till 15.2.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jo då det räcker!
Men så har vi ungefär samma temp i hela huset, 20 - 21°C.
Fast alla dörrar står på glänt. Hur skulle kattorna annars kunna ta sig ut och in?

Kollade just med en termometer: 21°C i sovrummet, 21°C i badrummet.
Men det gäller så klart att ha ett välisolerat hus, med välisolerade fönster,
och välfungerande ventilation med FTX.
och katterna avger en del värme.
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
E exerg skrev:
och katterna avger en del värme.
Jo men visst!
Tio gånger bättre än de gammaldags varmvattenflaskorna, som alltid fanns i romanerna förr :)

(Sitter nu och väntar på kattmat för 900 spänn från zooplus.se. Ingenting är gratis :cry: )
 
Test med elektrisk handdukstork görs just nu. Återkommer om ca 20 timmar med resultat
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.