Jag undrar över de rabatter som är nu på vitvaruprylar på nätet, tex bygghemma.se.

Över 30% rabatt på diskbänkar mm. Kommer jag inte hitta dessa priser efter nyår, eller har dessa sajter ofta (alltid) rea?
 
BirgitS
Bygghemma har en stor del av tiden rabatter. Jag har inte kollat en massa olika produkter men jag kollade på Elfa-produkter på bygghemma under första halvåret och det var antingen 20 eller 25 % rabatt hela tiden. De jämför med någon lista över rekommenderade priser och som näthandel har de ju ofta lägre kostnader än en butik så de kan hålla lägre pris jämnt. När det gällde Elfa-produkter jämförde de med de priser som Elfa tog själva.

På prisjakt finns många diskbänkar med, liksom bygghemma, så det går ju att titta på prisstatistiken där för de diskbänkar du är intresserad av: https://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s347061783&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista
 
  • Gilla
CeciliasHus
  • Laddar…
Vet inte om allt, men köpte en diskbänk från Decosteel i september på Bygghemma med 30%. Så det är nog ingen idé att börja hamstra..
 
  • Gilla
CeciliasHus
  • Laddar…
Dom har alltid 'extrapris'. Bygghemma ingår i samma koncern som trademax och ligger ständigt i luven på konsument- och konkurrensvårdande myndigheter för sin tvivelaktiga prissättning och marknadsföring.
 
  • Gilla
CeciliasHus
  • Laddar…
Tack för svar, som bekräftade vad jag trodde. Jag väntar tills det blir dags helt enkelt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.