Y
Rubriken låter konstig, fast ja jag undrar var ni trivs bäst att läsa era böcker.

Funderar på att avancera ifrån soffan och hitta mig en reclinerfåtölj fast inte så sugen på handla onödiga möbler ifall det visar sig vara ett känt fenomen att bokläsare hatar fåtöljer. ;)

(Inser själv att alla är olika och att man får testa sig fram, men ändå...)


 
Åsa Lund
Lamino
 
Microkatten
Sängen, soffan, gungstolen, köksstolen vid måltider, på toaletten vid behov(!).

Jag trivs alltså lika bra att läsa på alla dessa ställen. :geek: Det hade säkert gått bra att läsa i en fällbar fåtölj också, om jag hade haft någon.

Har du funderat på mer än bara den möbel du sitter/ligger på? Att skapa en plats specifikt för läsning kan vara riktigt mysigt, med en riktigt bra läslampa, ett litet bord bredvid med plats för tekoppen och ett par böcker, gärna framför en brasa och med möjlighet för musiklyssning. Sedan exakt vad du sitter på blir kanske mindre viktigt, bara möbeln är bekväm, helst med bra huvudstöd.
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
I bilsätet, läser inte böcker, men lyssnar, kanon när man åker mycket bil i jobbet som jag.
Skulle jag lyssna hemma blir det i en Stresless fåtölj med mockaklädsel, problemet med den är bara att man somnar efter 5 min, nått skönare att sitta i får man leta efter.
Svindyra, men håller en evighet.
 
P
Jag föredrar en vanlig fåtölj med en fotpall.

Nödvändiga tillbehör: En bra lampa vid fåtöljen, bra allmänbelysning. Ett bord för kaffekopp, whiskyglas och godisskål, med plats för olästa böcker, tidningar och laptop under. En bra musikanläggning så att man kan lägga på rätt bakgrundsmusik.

Bra att ha: En vacker utsikt, braskamin, en pläd att lägga över benen en kall kväll.
 
Vanligtvis i sängen men ibland i fåtöljen eller vid skrivbordet eller på WC-byttan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.