Jag hittar inte i manualen hur man får dörr larm att sluta blinka. Kyl KSV36BI30. Har provat att trycka på lite olika sätt men lampan fortsätter blinka. Någon som har en liknande kyl som vet? Norsk reset på hela kylen funkar men det kan inte vara enda sätter...
 
enligt manualen
press any button
Nu är verkligheten inte alltid så enkel.
Homer Simpson:
- where's the any button???

Larmfunktionen går att stänga av helt enligt manualen.

Door alarm
The door alarm (continuous sound)
switches on and the "alarm" display 2/3
is lit, if the appliance door is open for
longer than one minute. Close the door
or press any button to switch the door
alarm off again.

Switching off the alarm
Fig. 2
Press the alarm button 7 to switch off
off the warning signal.
Kontrollpanel för hushållsapparat med digital display och diverse knappar, etiketter på knapparna är oskarpa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Enligt Norska manualen kan man blinka med ögonen i mottakt till larmlampan för att släcka den.

Hoppas att det hjälper!
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
:)

Ljudsignalen slås av när dörren stängs, så långt allt väl, men lampan fortsätter blinka.

Det står även att högsta tempen ska visas när larmet deaktiveras, nu har jag inte glömt dörrn öppen (än) utan bara överskridit 1 min när jag packar in eller ut saker... Kanske visas den bara när det verkligen börjat tina upp...

Kanske piper den även när dörren stängs om tempen är för hög, och då knappen stänger av ljudsignalen.

Jag får ta och låta lampan blinka och se om den kanske stänger av sig själv efter ett längre tag... Kanske blinkar i nån timme eller så... och sen självslocknar.

Ev kan man ju kolla manualen på tyska, kanske är översättningen kass, vore inte första gången...
 
Jag är lite "småförbannad" på min Bosch kyl nu.... Jag har mailat med supporten, jag kan ju få av "ljudvarningen", men blinket är kvar till jag stänger av stömmen... Jag har så svårt att tro att det är något som gått sönder så det blir så här... jag tror snarare detta är en bugg eller feature. Bosch kan skicka ut en tekniker men om de inte hittar nåt fel så får jag pröjsa 1350kr ... Men att berätta om funktionen jag beskriver ÄR fel, kan de inte göra, inte heller skicka en vettig manual som beskriver exakt hur det ska funka. Pipet stängs ju av men inte blinket...

Är det ingen som har en lika bosch kyl som kan testa att ha dörrn öppen > 1min och se vad som händer? Om det blinkar forever eller om det går att få av blinket...
 
Jag har nu fått en ny kyl där larmet funkar som förväntat. Första kylen flashade de om mjukvara på både dörr och skåpskort, bytte korten samt bytte fläkt 2ggr utan framgång.

Tyvärr var nya kylen jag fick fraktskadad, men jag känner mig rätt övertygad att även nästa (3e) kyl kommer ha fungerande larm... :)

Hur kan det finnas lönsamhet i vitvaror och transporttjänster?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A
J JohanLun skrev:
Jag har nu fått en ny kyl där larmet funkar som förväntat. Första kylen flashade de om mjukvara på både dörr och skåpskort, bytte korten samt bytte fläkt 2ggr utan framgång.

Tyvärr var nya kylen jag fick fraktskadad, men jag känner mig rätt övertygad att även nästa (3e) kyl kommer ha fungerande larm... :)

Hur kan det finnas lönsamhet i vitvaror och transporttjänster?
Japp det är den nya affärsideen
Nästan allt byts under garantin så mycket penningar att tjäna i alla led
 
Vem tjänar pengar på att byta grejjor hela tiden?
Fabriken? Men organisationen i stort måste ju förlora?

Vem betalar transportskadorna?

En annan historia i köksrenoveringen;

Min fläkt var så dåligt packad så första var kvaddad vid leverans, fick ta emot, reklamera, vänta på upphämtning, vänta på en ny. Även detta paket var kraschat, ville inte ta emot, men de "tvingade mig", skulle jag vägra kommer de nästa dag igen sen får man betala returfrakt. Den fläkten var bara lite skadad så jag prutade, då jag annars skulle fått vänta 2 veckor till och vara hemma 2 dagar till (en för upphämtning och en för leverans, då de inte skickar ny förrns gamla är reparerad).

Detta var transportskador och inte produktfel.

Tillverkning och transport av en kyl måste vara nästan gratis, om antalet transportskador och kvaliten är som min egen statistik indikerar. För varje produkt som levereras så måste en "extra" enhet levereras. Om man betänker att många produkter har 5 års garanti så misstänker jag att många även får problem efter ett par år som måste betala sig.

Jag kommer försöka köpa bara grejjor med 5 års garanti hädanefter, då jag helt tappat förtroendet för vitvarubranchen... Frågan är om det är bättre att köpa i butik och ta hem själv än att beställa hemleverans? Slipper vara hemma från jobbet för att ta emot och så kan man ta det försiktigt med grejjorna så man slipper de går sönder på vägen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.