Finns såna här djur i mitt kastrull skåp någon som vet vad det är för något? Insekt som upptäckts i ett köksskåp, eventuell skadedjursidentifiering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mjölbagge skulle jag tro.
 
Ja, det är säkert en mjölbagge.
Se upp så de inte sprider sig till matvaror, kan vara besvärliga att bli av med. Jag skulle nog kontakta Anticimex för rådgivning.
mjolbagge1.jpg
 
  • Gilla
Vewstar
  • Laddar…
L
Inte mjölbagge , dom är små och svarta , och ska då finnas i mjölpaket och havregrynspaket plus lite andra paket ,men det är ett annat otyg det här ,fota som du gjort och maila Anticemex så får du nog svar
 
  • Gilla
Vewstar
  • Laddar…
Gammelnörden
Närbild av en kastanjebrun mjölbagge med information om arten, dess biologi och skador den orsakar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L
Missade storleken :worried: , stora på fotot inget att jämföra med :) mamma fick dom i skafferiet
och svårt att få bort dom . ner med allt som har med mjöl att göra i täta plastburkar blixtsnabbt
men kolla först om det finns odjur i det som ska ner .
Pappers - eller plastpåsar tar dom sig in i
 
Kan helt klart vara en mjölbagge ! De som gör mig mest osäker på att det är en mjölbagge är att den inte ser ut riktigt som en mjölbagge plus att dom bara finns i kastrullskåp där det inte finns någon mat? Har kollat skafferiet men finns inget där . Men tack för alla svar . Får ta och ringa Anticimex på måndag
 
Här är en bild till
 
  • En liten insekt nära en svensk enkrona för storleksjämförelse på en ljus yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är detta för insekt?? Hittade på golvet längst trälisten
 
  • Liten insekt på trägolv längs med en trälist
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Vill någon berätta till mig vad dessa är för något. Har googlat flera gånger men hittar inte. Har aldrig sett dom omkring förens nu. Dom är pyttesmå men hittar dom ofta i köket/lite utanför köket. Har sparat en död i en plastburk
 
  • Pyttesmå insekt i plastburk, troligen skadedjur, sparat för identifiering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En liten insekt i en plastburk, användare söker identifiering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Litet insekt i plastburk, fråga om identifiering på diskussionsforum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.