H
Hej alla!

LK har en funktion till ICS.2 där man kan koppla i en memory stick för att logga mätdata och senare analysera dem i en programvara på datorn. Stickan ser ut som en ett vanligt USB-minne och jag provade att sätta in ett vanligt tomt USB-minne, men det fungerade inte. Jag har svårt att tänka mig att de har tagit fram ett specialtillverkat USB-minne bara för den här funktionen. Antagligen krävs det en speciell katalogstruktur på stickan?

Är det någon som har ett LK ICS.2 MEM Stick och har lust att kolla vilka mappar och filer som finns på den? Eller kanske rent av känner till hur man går till väga för att få ett vanligt USB-minne att funka?
 
L
Kanske för stort minne , en del kan inte hantera mer än 8Mb , är så på en del GPS;er
 
Testa att formatera USB-stickan med FAT16 filsystem. Jag använder ett äldre 2GB-minne som jag bara formaterade om som FAT16 (det heter ibland bara "FAT") och körde in i boxen. Det funkade utmärkt. Den behöver ingen filstruktur egentligen, den kommer att lägga åtta loggfiler och en konfig-fil direkt i roten av stickan när du kopplar in den.

Jag har ICS "1" dock...
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
H
Tack för tipset. Stickan var redan FAT16. Jag provade att formatera om den till FAT32. Fungerade inte det heller.
 
Liten bump av tråden. Testade själv precis med en sticka på 256 MB formaterad i FAT16. Funkade kanon att skriva till.
Just nu sitter den i för att jag ska försöka få lite mätdata.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.