Håller på och bygget om/ut garaget och kopplade bort ett par magnetbrytare vid två fönster. Pep lite från larmcentralen när jag tog isär det, någon funktion för att varna för manipulation antar jag. Kopplade ihop dem igen och det slutar pipa men när jag ska larma på så piper det igen från centralen. Förmodligen för att varna för att någon mixtrat med larmet. Trådbundet larm alltså med några rörelse-, några magnet- och ett par brand-deckare. Det har ingen display och jag hittar inga manualer. Man ska säkert bygla något och strömsätta samtidigt som man... :thinking:

Min quickfix var att koppla ur lilla skrikaren i skåpet så det blev tyst... Några bättre idéer? :oops:

Gul larmcentralpanel från Miercure med lysande indikatorer, inklusive ett grönt och ett rött ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppet larmskåp med kretskort, ledningar och ett märkt batteri från KOBE, indikerande underhåll eller felsökning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tycks vara konstruerad helt utan processorstyrning. Du har väl gjort en felkoppling av magnetkontakterna. Kontrollera dina kopplingar, mät med en multimeter om du har en sådan till hands.
 
E etompau skrev:
Du har väl gjort en felkoppling av magnetkontakterna.
Nja, det är alltså inte larm-sirenen som ljuder utan bara en liten skrikare i kopplingskåpet. Jag gissar att funktionen är sådan för att man ska bli varse om att någon har mixtrat med larmet (för att komma tillbaka senare och göra Det Stora Inbrottet).
 
RilleRock
Som Etompau skriver så har du inte fått ihop det rätt som även den röda dioden visar.

Kopplar ur sektion 1 ur CA och mät motståndet.
Koppla in igen och koppla ur sektion 2 ur CA och mät motståndet.
I opåverkat läge skall båda sektionerna ha samma värde annars har du fel i anläggningen.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Som Etompau skriver så har du inte fått ihop det rätt som även den röda dioden visar.

Kopplar ur sektion 1 ur CA och mät motståndet.
Koppla in igen och koppla ur sektion 2 ur CA och mät motståndet.
I opåverkat läge skall båda sektionerna ha samma värde annars har du fel i anläggningen.
Den röda dioden lyser för att skåpet är öppet (är en fjäderbrytare där mitt i bild) men visst jag ska mäta lite.

Ingen som har en instruktionsbok?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.