hejsan jag fick hem ett par Sonoff Wifi som jag testade att flasha om med ESPeasy
själva flashningen verkar funka utan problem men det är när man ska konfa wifi så kommer det inte upp något
ESP_0 nät
jag har ett antal ESP-01 som jag inte har problem med , så det är inte något problem med själva programmeraren
tacksam om det vore någon som vet hur man kan lösa det eller om dom får hamna i elektronikskroten :(
 
C cazet skrev:
hejsan jag fick hem ett par Sonoff Wifi som jag testade att flasha om med ESPeasy
själva flashningen verkar funka utan problem men det är när man ska konfa wifi så kommer det inte upp något
ESP_0 nät
jag har ett antal ESP-01 som jag inte har problem med , så det är inte något problem med själva programmeraren
tacksam om det vore någon som vet hur man kan lösa det eller om dom får hamna i elektronikskroten :(
Kolla att du flashat med rätt parametrar, beroende på vilken loader du använder. Om du väljer fel kan det se ut som att allt går OK men enheten startar inte eller kraschar cykliskt innan den kommer upp mot Wifi. Sen kan det även finnas Sonoffs med antingen ESP8266 eller ESP8265 och man måste välja rätt.
 
nu har jag lyckats att få in Espeasy build :148 i Sonoff:en det verkar inte som att jag får in
v2 builden men skit samma för ögonblicket
nu gäller det att konfa upp den i Domoticz , tar gärna tips på hur den ska konfas :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.