tommib
Det systemet har vi på vissa sjukhus för arbetskläderna. Om du vill vänta ca 30 sek/plagg så är det ett bra sätt....
 
hsd
ARLA har chippade kläder, ingen väntetid det enda är att slänga in styckvis
 
Centraldammsugare där slangen förvaras inne i den installerade röret i golvet, inga fler fult trummor eller bära runt på slangen.

Vattenfelsbrytare med läckagedetektorer på strategiska platser. Guld värt.

Sockelsug för centraldammsugare i kök och hall (sån som man sparkar på och så öppnas en liten "lucka" som smulor eller grus sugs in i.

Högre kök än standard (eller iaf enligt normalstandard, flera leverantörer gör dem ju högre numera)

Separata elbrunnar i eluttagen med big-box i väggen, så man har plats att gömma puckar till styrning. (Se mitt inlägg om hur jag har gjort)

Yale Doorman eller liknande larmintegrerad låslösning.
 
Mina favoriter:

Trappbrytare vid sänggavel i sovrum som släcker/tänder taklampan från sängen.
Slingor och astrour för ytterbelysning, vegetationsbelysning på tomten, uttag för lampor i fönster
Strategiskt placerade nätverksuttag högt vägg el tak för accesspunkter (wi-fi)
Tomrör som slutar högt på gavel. (Man vet aldrig vad som kan behövas på taket.)
Tomrör för framtida solceller.
Genomföringar från teknikrum ut för framtida värmeslag (brine, Luft-vatten pump, fjärrvärme)
Skenor i tak för belysning i vardagsrum och kök. 3-fas med dimmer till varje.
Tomrör och kabel till allt fast, både larm och nätverk.

Det var väl det viltigaste...
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Sopnedkast från köksbänken med olika rör för pant och glasflaskor.

Om jag borstar av smulor från köksbänken gör jag det över den öppnade diskmaskinen, där får jag handen under.
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
kodrod skrev:
an även rekommendera dubbla tvättmaskiner, framförallt till barnfamiljer
Det här jag redan. Helt ovärdeligt!

Hos oss har jag en står i pannrummet och en i tvättstugan.
 
En bekant genom jobbet har en cool lösning på förvaring av köksmaskiner som jag bara fått beskriven för mig och tyvärr inte sett med egna ögon än.
Hans kaklade väggsnutt mellan bänkskivan och överskåpet är egentligen en "blindvägg" upphängd i någon sorts hiss-anordning. Med en lätt knuff skickas väggen upp bakom överskåpen och ytterligare 50-60 cm bänkskiva blottar sig där alla köksmaskinerna står uppradade, inkopplade och klara.
 
  • Gilla
dunderklumpen och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.