Inga-Lill Rosengren
Stjärnhimmel med fiber optik och twinkle effekt......
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 12 till
  • Laddar…
Är det inte störande med blinkandet?
Så där beter sig ju inte en "riktig" stjärnhimmel.
 
Inga-Lill Rosengren
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Är det inte störande med blinkandet?
Så där beter sig ju inte en "riktig" stjärnhimmel.
Blinkningen går att stänga av resp sakta ner. Men visst blinkar stjärnhimlen lite svagt.
 
Inga-Lill Rosengren Inga-Lill Rosengren skrev:
Men visst blinkar stjärnhimlen lite svagt.
Nej, det tycker jag inte. Vissa stjärnor blinkar ibland, troligen pga lokala skiktningar i atmosfären.
Men bra att det går att stänga av i alla fall :)
 
@KnockOnWood"
"Är det inte störande med blinkandet?
Så där beter sig ju inte en "riktig" stjärnhimmel."

Skönt med din positiva attityd.
Självklart har du rätt i att en inredningsdetalj som en "man made" fiberoptisk stjärnhimmel till 100 procent ska se ut och bete sig som en "riktig" stjärnhimmel. Annars är det ju bara skit. Bara så förbannat störande med blinkandet...

"Men bra att det går att stänga av i alla fall."
Ja, det är väl skönt, så slipper du lida av det trots allt. Måste vara jobbigt med blinkande fiberoptik hemma hos oika människor du aldrig kommer att besöka.

Herrejösses, så jävla tröttsam man kan vara...

@TS: Jag tycker att det ser fint ut, snyggt jobbat!
//Ronnie
 
  • Gilla
MissHey och 8 till
  • Laddar…
Klart en häftig skapelse (y) är den avbildad av våran faktiska stjärnhimmel ovanför oss?
 
Riktigt häftigt!
Är det en färdig produkt du har byggt in eller hur får man till detta?
 
  • Gilla
gbgustaf
  • Laddar…
Inga-Lill Rosengren
K Kaboff skrev:
Klart en häftig skapelse (y) är den avbildad av våran faktiska stjärnhimmel ovanför oss?
Ursa major och Orions bälte är där men försvann i havet av alla stjärnor, synd nog.....men jag kan säga att det blev mycket finare i verkligheten än på videon och bilderna.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Inga-Lill Rosengren
Ingenjören Ingenjören skrev:
Riktigt häftigt!
Är det en färdig produkt du har byggt in eller hur får man till detta?
Hej du, den är skapad för hand. Valde att framkalla en " stjärnhimmel. " på canvas och sedan klistra den på ett undertak. Därefter borrade ca 300 hål för cablarna.. I varje hål sitter en liten kristall i olika storlekar var i cablarna träddes i.
Fantasin sätter inga gränser....
 
  • Gilla
Fredric L och 5 till
  • Laddar…
Kan man inte få se lite mer bilder, även när det är ljust?
 
Inga-Lill Rosengren
Hej här kommer ett collage på stjärnhimlen släckt och sista bilden tänd.
 
  • Collage av ett takfönster med stjärnhimmel-effekt, avstängd i dagsljus och påslagen i mörker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ZimbaCatKing och 3 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Nej, det tycker jag inte. Vissa stjärnor blinkar ibland, troligen pga lokala skiktningar i atmosfären.
Men bra att det går att stänga av i alla fall :)
Det är ju precis det som är blinkandet, eller trodde du att en stjärna slocknar till en stund? :)
 
Riktigt snyggt. Jag skulle gärna velat ha en mkt långsammare blinkning av"himlen" och det skrev du ju att du kunde ändra till! Riktigt imponerande. Men är det en skiva som snurrar med slitsar i, framför en lampa, som du använt för att få till blinkningen eller hur har du gjort?
 
Inga-Lill Rosengren
T tobbbias skrev:
Riktigt snyggt. Jag skulle gärna velat ha en mkt långsammare blinkning av"himlen" och det skrev du ju att du kunde ändra till! Riktigt imponerande. Men är det en skiva som snurrar med slitsar i, framför en lampa, som du använt för att få till blinkningen eller hur har du gjort?
Hej, nej så enkelt var det inte ! Det sitter en liten projektor kopplad till kablarna som styr ljuset, färgerna blinkningen och hastigheten. Det går att ställa in blinkningen till svagt blinkande och snabbare, Färgen kam växlas och blandas eller bara vara en färg.
Projektorn placeras ovanför undertaket helt osynligt. Fjärrkontroll finns. Fungerar så bra. Stjärnhimlen är mycket finare i rummet än på videon och bilderna. Det måste upplevas.!
 
Med full respekt för Inga-lills arbete, jag har samma uppfattning som KOW. Den upplevs mer som ett ljusnät än stjärnhimmel. Jag har länge velat ha en sån i sovrummet och har stor intresse för stjärnor men har inte hittat nåt som är riktig bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.