B
Jag vet inte hur vi ska inreda vårt vardagsrum på bästa sätt. Och allt beror på hur vi ställer soffan.

Så som ritningen ser ut idag står alltså TVn i hörnet och soffan mot långväggen. Problemet är att där är så lite plats i hörnet där TVn står att den inte får plats och måste stå med ena foten på tv-bänken och den andra på fönsterkarmen. Det röd-markerade området faller bort eftersom där är både fönsterparti hela vägen som går väldigt långt ner, ett element som löper hela vägen samt en altandörr.

Vad blir kvar? Jag blir tokig! Vet inte alls hur vi ska göra här.... HJÄLP!
 
  • Ritning av vardagsrum med TV i hörnet, soffa mot långvägg och rödmarkerat område som inte kan användas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B Bob-TheBuilder skrev:
Vad blir kvar? Jag blir tokig! Vet inte alls hur vi ska göra här.... HJÄLP!
Så här kanske:
Ritning av ett rum med markerad plats för TV och en framhävd detalj överst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
B
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Så här kanske:
[bild]
Ja är det enda som vi kommit fram till också MEN rummet bakom den väggen är lillgrabbens sovrum :D Jag gissar på att TV-ljudet kommer fortplanta sig rakt in i rummet med en tv mot väggen där.

Men då kanske det enda realistiska är som du visar och kanske ett hemmabio/soundbar?
 
BirgitS
Går det inte att ha en mediabänk stående typ 10 cm framför elementet och mitt för soffan?

Annars så ger ju KnockOnWoods förslag ett vardagsrum som upplevs som mer välkomnande eftersom man ser soffan vänd mot sig när man kommer in genom dörren.
 
Eller ha soffan framför fönstret det är inte helt fel!
 
A
Rummet är lite kvadratiskt, på amerikanskt vis. Där placerar man ofta soffan mitt i rummet, utan att ha någon vägg bakom. Då har man också chansen att få TV:n lite närmre soffan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.