Skaffade TP-link homeplug kit för att få ethernet till garaget. Men, det funkar inte alls (ej heller i gästhuset).
Funkar klockrent överallt i huset, på alla faser, jordfelsskyddade områden, etc.
Både garage och gästhus har egna centraler kopplade till centralen i huset. Inkommande till garaget går över jordfelsbrytare (så är det inte i gästhuset).

Finns det någon klok människa som har förslag på lösning?
 
Skulle möjligen vara att se till att de sitter på samma fas. Annars är vägen lång.......
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Löst nu. Flyttade masterpluggen till ett uttag jag har i huset som sitter på en egen grupp i centralen i huset. Då funkade det direkt med den andra pluggen i det uttaget jag nyss installerat för detta ändamål på garagevinden. Vet faktiskt inte om det är samma fas som i huset.
Skönt i alla fall att slippa byta fas i garagecentralen.
 
Funkar det nu så ligger dina pluggar på samma fas.

K Kane skrev:
Skönt i alla fall att slippa byta fas i garagecentralen
Var nog lite otydlig så att du missförstod.
Jag menade att byta till ett annat vägguttag inte bygga om elcentralens i garaget;)
 
Ljus Ljus skrev:
Funkar det nu så ligger dina pluggar på samma fas.
Var nog lite otydlig så att du missförstod.
Jag menade att byta till ett annat vägguttag inte bygga om elcentralens i garaget;)
Nej då, jag förstod.
Men eftersom jag dragit upp el till ett nytt uttag på råvinden i garaget där jag behövde nätverksuttag (för en övervakningskamera sittande på fasaden) så hade jag behövt byta fas på den gruppen om det inte hade funkat. För några andra uttag fanns inte att byta till på vinden......:D
 
  • Gilla
Ljus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.