Hej!

Jag såg att vi har några småkryp 1 mm långa circa, vid golvlister i vår vardagsrum. Såg inte de i övriga rummen. I vardagrummet är enda rummet med parkettgolv, som vi har ganska nyligen slipit. Dessutom har vi renoverat hela rummet innan att slipa golv, dvs. Tagit bort gamla tapeter och gamla golvlister, i våras!
Vi bor på en två våningshus utan källare. Jag bifogar några bilder av djuren för att se om någon kan hjälpa mig med att förstå vad är för sort smådjur/kryp?! Tack
 
  • En liten insekt på ett vitt papper med en grön textdel synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
svartöra svartöra skrev:
Stövslända kanske? Se annan tråd, [länk]
Tack! Ska titta...jag kollade redan i olika tråd men såg inga bild som liknade de som jag ha hemma. Ska kolla här. Tack igen
 
Har kollat bilderna på länken...det liknar de som jag har hittat..fast på min bild har småkrypen två ben till ser ut som till skillnad från de i länken...så vet nog inte..tack ändå!
 
BirgitS
Insekter har 6 ben och spindlar har 8, så det vore konstigt om dina insekter inte har 6.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Insekter har 6 ben och spindlar har 8, så det vore konstigt om dina insekter inte har 6.
Jo jag vet...jag utgick bara ifrån de bilderna som jag tog på djuren jag har hemma...de är såklart av dålig kvalitet då är de tagna med mobil men i vissa bilder verkade djuren ha olika antal ben...det är inte lätt att fatta dåtack ändå
 
A Andy78 skrev:
Kan det vara damm och boklus?

[länk]
Ju.. jag är ingen expert men ju mer bilder jag ser desto mer tror det är det! Tack
 
K
En vanlig vägglus, inget konstigt.
 
Knappast någon vägglus, nej.
 
  • Gilla
Ilab
  • Laddar…
Staffans2000
Gör ett test!
Sätt den anonyme gynnaren i armvecket, börjar han, urskta -hen, suga blod för hela slanten, ja då är det nog en illbatting! Om hen å andra sidan lägger alla sex ben på ryggen är det en harmlös inneboende som du gott kan lämna ifred!

Staffan
 
  • Gilla
Siamed
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Gör ett test!
Sätt den anonyme gynnaren i armvecket, börjar han, urskta -hen, suga blod för hela slanten, ja då är det nog en illbatting! Om hen å andra sidan lägger alla sex ben på ryggen är det en harmlös inneboende som du gott kan lämna ifred!

Staffan
Gillar inte tanke...få väl försöka innan dess att försätta dammsuga jättenoggran plus att använda raid... vägglöss verka inte om jag utgår ifrån bilder!
Tack alla för svaren iaf
 
Löss har väl inte långa spröt?
Är det inte någon form av bagge?
 
K
S Shiraz skrev:
Löss har väl inte långa spröt?
Är det inte någon form av bagge?
Muterad vägglus, korsning mellan asiatisk vägglus och kackerlacka från Mellanöstern
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.