Måste bara skriva av mig i mitt eget lilla ilskna utlägg.

Jag har kommit till insikten att budgivning alltid är av ondo och borde förbjudas......
Efter 5 budgivningar på 1,5 månad lägger jag ner planerna under sommaren på att köpa hus.
Senaste objektet var ett 122 kvm2 hus med 50 kvm2 biyta.
Fint kök och badrum dock ej av det mest kostnadskrävande slaget ( Ikea och vanligt kakel/klinker ).
Utgångspris 1.600 000 kr , ok tänkte jag , inga problem.
Jag lade 1.700 000 kr och tyckte att det var väl en bra början.........3 timmar senare ringer mäklaren och uppger att nu är senaste budet på 1.900 000 kr.
Jaha tycker jag ( börjar bli lite tjurig ) och lägger 1.925 000 kr.
Dumdidum tänker jag , hoppas man får det.........
Har redan innan satt en gräns på 2.000 000 kr och då räknade vi in ett överpris på ca 150 000 kr då vi tyckte huset passade oss perfekt. Dock var där lite att ändra för att få plats med allt men vi har ju 50 kvm2 biyta att inreda.
Ringde till mäklaren ca 1 timme senare och undrade ett par saker, t.ex hur många är med i budgivningen och vad ligger budet på nu?.
Jo 5 st var med om budet och senaste individen hade precis lagt ett bud som höjde budet innan det från 1.950 000 kr till 2.100 000 kr.......... :surprised: GAH!!!!!!!  >:(.

Sade till mäklaren att jag skulle höra av mig under morgondagen och gjorde detta för 20 minuter sedan.
Nu är senaste budet 2.325 000 kr  :surprised: och jag tackade vänligt nej till fortsatt intresse.

I mitt fall jagar jag hus i området där jag vuxit upp och tydligen är det så att vissa indvider vill betala vad som helst för att bo där.
Jag vill helst bygga nytt men det finns nada tomter >:(.
Värt att tillägga är även att där jag vuxit upp finns det gott om sommargäster från en viss stad i Sverige som köper upp intressanta hus som sedan används 2 månader per år.............................KUL !
 
Låter som Varberg (som fylls med Boråsare under sommaren)
 
Finns det inga snälla bönder i närheten som kan stycka av en bit mark till dig? :)
 
Jojomen vi har mycket bönder som har sina fält vid havet i NV Skåne ::)
 
Ja efter att ha deltagit i några budgivningar nu (och tillslut vunnit en) så är det inte kul..

Taktiken jag hade denna gång var att inte småbjuda (som alla andra gör?) Jag satsade fullt direkt, när dom andra höjde 5-10000kr så höjde jag 50 000kr..

Kommentar från en budgivare :
-Du verkade så bestämd så det var ingen idé att hänga på..

Hehe...
 
Kan tilläga att 50 000kr kanske inte är så mycket för era miljonvillor 8) men om man bjuder på ett hus som startar på 445 000kr så var det ganska mycket.
 
Jo det är sant, grattis till vinsten iallafall  :) skönt att man iallafall kan glädja sig åt andras lycka.
 
haha... Varsegod..

Ska tänka på dig när jag gräver upp för att dränera huset.. (- tänk om man inte hade huset, kunde man lata sig istället.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.