Hej allesammans!

Har nu under en längre tid funderat på om jag ska dela med mig av vårat "lilla" projekt och nu såhär ett år senare så känner jag att det faktiskt är lönt att lägga upp någonting :)

Har efter lite funderande kommit fram till att jag börjar från första början, med en liten presentation av mig själv och hur jag hamnade där jag är idag!

Vem är jag då? Jo, Jimmy är jag som några av er säkert redan vet. Jag är 27 år gammal och kommer ursprungligen ifrån Onsala, Kungsbacka kommun. Något som kan vara bra att veta om mig är att jag har 2 stora intressen och det är bilar och det är hus. Det förstnämnda ligger bakom att jag idag lägger upp en tråd om det sistnämnda! :)

För lite drygt 3 år sedan var jag på BMW träff nere på Knutstorp med 2 kollegor och tack vare dagens teknik och de dejtingappar som finns att tillgå idag så fick jag kontakt med min nuvarande sambo. Efter en del snackande online så bestämde vi träff, fattade tycke och pga flera faktorer så valde jag att flytta ner.

När barnatider sedan började närma sig så tog vi tag i husletandet på allvar! Vi var på några visningar, fattade inget direkt tycke för något av de då husen i fråga kändes mer eller mindre fallfärdiga och behövde en ganska stor dos HLR omgående.

Men sen gick vi på visning av huset där vi bor idag, inget hårresande hus i sig kanske vid en första anblick men vi såg potentialen i det och slog till!

Innan jag fortsätter ska ni få 2 bilder på huset ;)
Radhus byggt 1964 med tegelfasad, tjärpapptak och trädgård framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett radhus byggt 1964 med en trädgård, tegelfasad och svart tjärpapptak under en mulet himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Huset i fråga då:
Radhus byggt 1964
Platta på mark
Väggar av siporex och tegel
Tjärpapptak
2-glasfönster
Samma ägare sedan 1967
Panna bytt 2009
Tak omlagt 2007

Huset var alltså i så gott som originalskick förutom viss omdekoration av väggarna från förra ägarna. En slät duk med andra ord!

Så när vi väl fick nycklarna den 11 sep förra året så la vi prio på att få iordning de 3 sovrummen till en början.
Ett inrett vardagsrum i äldre stil med trämöbler, en bokhylla, soffa, bord och en fönsterdraperi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sovrum 1: 11,8m²
Ett ljust sovrum med blå heltäckningsmatta, enkelsäng, bokhylla, fönster och trästolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sovrum 2: 9,8m²
Träpanel i taket och ljus inredning i ett renoverat 1960-tals radhus vardagsrum med soffa och skrivbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sovrum 3: 15,0m²

Idag ser samma rum ut såhär istället:
Renoverat rum i radhus med grå soffa, vit skrivbord, stol och bokhylla, geometriska gardiner och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett ljust och tomt renoverat sovrum med trägolv, vitmålade väggar och ett fönster med solsken som strilar in.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat sovrum med säng, nattduksbord, TV och fönster med ljusa gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Anledningen till varför rum 2 är tomt är för att där ska väggarna isoleras mot de angränsande sovrummen och nät/TV-kablar ska dras.

Nu tänkte jag faktiskt inte dela med mig av så mycket mer på en liten stund.. kan ju inte vräka på med allt på en och samma gång? :wow:
 
  • Gilla
Navelludd 2 och 4 till
  • Laddar…
Tar la och fyller på lite!

Kan redan nu inflika att pga en hårddiskkrasch så finns det inga "byggbilder" på mycket av det som blivit gjort. Det är först när vi kommer till skrivande stund som det börjar rätta till sig!

Första projektet efter sovrummen där uppe blev trappan. Tanken var egentligen att avvakta med denna men då vi inte fick upp bäddsoffan pga att det var spaljé upp till tak så fick cirkelsågen titta fram och så var projektet igång!

Före:
Renoverad trappa med ny ekparkett och ekläkt, förebyte av spaljévägg med LED-list och renoverat vardagsrumsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter:
Renoverad trappa med ekparkett, eklister och en planhyvlad ek som handledare, rum med växter och en katt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad trappa med ny ekparkett, vita stående spjälor och eklister; LED-list inbyggd under handledaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringen bestod av ekparkett som vi kapat till och limmat, sedan eklister i framkant. Handledaren på spaljén består utav 3st planhyvlade ekbitar som limmats ihop. Fräste även ett spår i underkant där det ligger en led-list :)


När vi köpte huset så fanns det en mindre fuktskada i ena golvet i vardagsrummet, vi misstänkte att det stått en kruka där eller liknande som orsakat detta. Då vi gillade golvet så tog vi in en firma för att kolla om det inte vore möjligt att rätta till felet men de dem ville göra var att rätta till där läckan varit och sedan lägga nytt golv ovanpå. Det till det lilla priset av 32k. Så vi sa tack och hej och gjorde jobbet själva istället!

Före:
Ljust vardagsrum med parkettgolv, fönster, balkongdörr, fåtölj, mattor och väggkonst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter:
Renoverat vardagsrum med trägolv, grå soffa, matplats, växter och fondvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett vardagsrum med modern inredning, ny tapetserad fondvägg i geometriskt mönster, trägolv och en grå soffa med gula accenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Passade på att tapetsera en fondvägg också när vi ändå höll på :)

Fortsätter fylla på lite senare!
 
  • Gilla
Navelludd 2 och 2 till
  • Laddar…
Jag hittade faktiskt lite byggbilder när jag rotade runt, så slänger upp dem! Tänkte även uppdatera lite här då det har hänt rätt så mycket sen jag la upp något senast :)

Vårt sovrum
Renoveringsarbete i rum med tapet borttagen och fuktskador på vägg, stege i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tror det låg 6 lager tapet, tog en halv evighet att få bort!
Renoveringsarbete i sovrum med nakna väggar och avlägsnade tapetlager, samt borttagna golvpaneler och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tapetserade en fondvägg, som nu ska bort för sambon har tröttnat på den :crysmile:
En fondvägg med blommigt tapetmönster och synlig trälist i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Å så lite golvläggning
Rum under renovering med trägolv och oöppnade byggmaterial på golvet intill en radiator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hittade även lite bilder på trappan
Renovering pågår inomhus med synlig trätrappa, verktyg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett katt ligger i fönstret ovanför en halvfärdig trätrappa utan matta eller ytbehandling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trappa och nylagda trägolv i en upplyst entré med vitmålade väggar och katträd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och till sist vardagsrummet
Här var fuktskadan
Trägolv med synlig skarv mellan plankor och en färgglad leksak i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsarbete i ett rum med golv som läggs, verktyg och byggmaterial synliga, samt täckt fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsprocess i ett hem med blått underlag för golv och parkettgolv delvis lagt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renovering pågår i ett rum med nya golvbrädor, verktyg och en svart katt vid fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi nöjer oss där för idag. Får se om jag kan hitta lite tid imorgon att ta med er till nutid :)
 
  • Ett rum med ljusa väggar och ljust trägolv, en fönsterkarm med planta, ingen möblering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fia_mstd och 3 till
  • Laddar…
Godmorgon!

Jo, efter att vardagsrummet var färdigt så tog vi och började kika lite på att få till en trevligare uteplats än den gamla. Det finns en hel tråd om projektet men kan lägga upp några bilder här ändå!
https://www.byggahus.se/forum/threads/det-lilla-traedgardsprojektet.297081/



Till att börja med så var förrådet på baksidan extremt fuktskadat då taket stått och läckt så detta beslutade vi oss för att riva!
Rivningsarbete på en fuktskadad uteplats med förråd och plank som tas bort, och materialrester på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Upprivet yttre förrådområde med sörja och byggmaterial, inledande fas i skapandet av en ny uteplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När det väl var borta så insåg vi att planket inte gick att rädda heller så ett nytt byggdes!
Nybyggt träplank och påbörjad grund för altan vid hus med verktyg utspridda på gräsmattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter detta så började jag riva upp plattorna och gräva ut för altanen



Konstruktion av en ny uteplats med träreglar och trall, i en trädgård under soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Altanen är ligger på en stenkrossbädd om ca 10cm, sedan lite stenmjöl för injustering av plattorna (35x35x6cm). Reglarna är stående 45x95 reglar med 60cc och dessa är klädda med 28x120 trall. Finns knappt en umpf till svikt i alltet, något jag var lite orolig med tanke på att det är en "klen" stomme! Sitter även 10st infällda cosa 45 i mathörnet!
Nybyggd träaltan med bord och stolar vid en vit plankvägg nära ett tegelhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Fortsätter senare! :)
 
  • Byggnation av trädäck med stående reglar, stenkrossbädd och delvis lagd trall, i en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Navelludd 2 och 4 till
  • Laddar…
God julafton!

Vi fortsätter la med baksidan och går ifrån kronologisk ordning, blir nog lättast så :)
Kommer bara köra lite kortare summering här. Vill man veta lite mer så kan man ju alltid kolla trädgårdstråden! :)

Ett jordlass kom lastat

Sen byggde vi en stödmur i byablock. Det är lätt fall ifrån altanen ut mot muren så man får en känsla av hur mycket tomten faktiskt lutade. Ett block mäter 14 cm på höjden (14x5 = 70cm)


Gjorde en grillplast i byasten samt la fris runt hela gräsmattan för att underlätta klippning(y)

Rullade ut matjord och sedan gräs!


Byggde en grind modell större

Och nu för någon månad sedan sattes äntligen häcken!

Ska fylla upp med lite mer jord där, annars är baksidan nästintill färdig nu (tills sambon hittar något nytt för mig att göra där:rofl:)

Ha en god jul!
 
  • Gilla
Navelludd 2 och 6 till
  • Laddar…
Bra jobbat med trädgården, snyggt och lättskött!
 
T Tvapac skrev:
Bra jobbat med trädgården, snyggt och lättskött!
Tackar!
Ja lättskött är nyckelordet! Ingen av oss har speciellt gröna fingrar sen är det väldigt skönt att ha en plan tomt nu när man har en liten här hemma också! :)
 
  • Gilla
andtun och 1 till
  • Laddar…
Eftersom det trots allt är julafton idag så tänkte jag att jag fyller på lite till! :)

En sak jag länge hade velat testa på var att kakla/klinkra, något jag aldrig gjort tidigare. Så sagt och gjort, nu skulle jag bara hitta någonstans där jag kunde testa mina vingar! "Älskling, ser inte lilla toan lite tråkig ut?" - Jo ... och där var projektet hittat!

Även det finns det en mer utförlig tråd om, men lägger upp lite här ändå :)
https://www.byggahus.se/forum/threads/gaesttoan-far-sig-en-renovering.281472/

Utgångsobjektet

Ja ni ser ju själva.. helt "fruuuuuktansvärt" ful, detta måste fixas :crysmile:

Började riva, suck vad den tapeten/väven satt! Tror jag la 20h bara på det!

Efter detta sänktes taket för att kunna flytta ventilationen som jag delar med grannen. I denna kunde man höra ordagrant allt som sas på andra sidan väggen och det var jag inte intresserad av att göra!



Sen flytades golvet

Kakling påbörjad





Tyvärr har vi lite problem med att det blir stopp i avloppet ungefär 1-2ggr om året, så såhär i efterhand skulle jag bilat upp och lagt ner 2st 45° böjar istället för 90° som sitter där idag från när det byggdes. Men det blir ett framtida projekt :crysmile:
 
  • Gilla
Navelludd 2 och 2 till
  • Laddar…
Kör en liten miniupdate i nutid! Vi fick oss ett par nya sängbord i julklapp så de behövde ju förståss monteras direkt! Bara att rota fram Te 7an och skrida till verket :)
Sovrum med en dubbelsäng klädd i rutiga och blommiga lakan och två omonterade sängbord vid sidorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Då drar vi igång igen nu när julmaten lagt sig lite!

Innan lilla toan gjordes så gjorde vi en liten budgetrenovering av köket!
Kök före renovering med vita skåpluckor, kakel och synlig brun plastmatta på angränsande rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När vi köpte det så låg det en brun ful plastmatta på golvet, denna byttes ut mot samma laminat som i hall/sovrum. Sen hade det vid något skede satts på nya frontar på original luckorna. Skitfuls tyckte vi och slet sedan i x antal veckor för att lösa det. Såhär i efterhand så hade det nog gått snabbare att byta hela köket :sweat:
Renoveringsarbete med vit skåplucka på arbetsbock, verktyg och gamla luckor på golvet i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat kök med vita luckor och laminatgolv, inklusive en taklampa och krukväxter på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vi känner iaf att det blev stor skillnad och köket blev lite trevligare :)
 
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Då fortsätter vi!

Efter att lilla toan var färdig så blev det dags att gå på den övre hallen. Dels då min sambo tyckte det kändes trång men även för att vi inte använde garderobsväggen pga unken lukt i dem.

Före
Renoverad övre hall med nytt gipsat tak, spacklade väggar och parkettgolv, samt dörr och garderober.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En övre hall med vitmålade garderober, en bruna dörr och beige matta på blått golv innan renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sagt och gjort. Rev ut garderoberna och rev även ner tretexen på väggen för att lägga i isolering samt dra lite eluttag.
Renoverat golv med nytt träpanel som kontrasterar mot äldre betonggolv i en hall under ombyggnation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsprocess i hall med borttagna garderober, synliga trästommar och renoveringsmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade lite roliga grejer i väggarna också!
En oöppnad dammig gammal ölflaska hittad i en vägg under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Oöppnad sen 1966!
Oöppnad förpackning märkt DUREX Gossamer från 1966 upptäckt i en vägg under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta var tomt.. Vill inte veta mer än så:crysmile:

Efter det så revs väggen bakom garderoberna och flyttades in ca 70 cm.
Renoveringsprocess i ett vindutrymme med isolering synlig, demonterade garderobsdelar och oavslutad elinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsarbete pågår i övre hallen med borttagna garderober och exponerade väggstudier, isolering och byggmaterial syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Allt gipsades, undergolv las i.
Sedan tog målare in som bredspacklade hela nedre hallen samt spackla där uppe.
Renoverad övre hall med spacklade väggar, vitmålade trappsteg och skyddat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen målades allt!

Färdigt resultat där uppe:
Renoverad övre hall med trägolv, vitmålade väggar och designergolvlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Var även noga med att golvet skulle bli väldämpat, så detta består av följande:
Bjälklag 10x230mm 60cc. Spån 32mm (förutom där jag lappa i.), 3mm masonit, 6mm xps stegdämpare och slutligen 14mm barlinek parkettgolv. Är riktigt stumt och fint!

Det var allt för idag
:)
 
  • Gilla
Navelludd 2 och 2 till
  • Laddar…
Nu kommer vi in på 2017 och sparkar loss med ett litet miniprojekt som såhär i efterhand va helt onödigt!

Men då vi fick vår förstfödde i november förra året så tänkte vi att badkar istället för vår 60x80 duschkabin skulle underlätta våra liv avsevärt! Såhär i efterhand använder vi knappt karet till att bada men skit i det:crysmile:

Såhär såg det ut innan
Badrum före renovering med duschkabin, toalett och handfat, hexagonalt kakelgolv och träpanel i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Konceptet vi hade var rätt enkelt, måla väggar, tak och golv och ersätt duschkabinen med ett badkar istället. Så vi skred till verket!
Utgångsläge för badrumsrenovering med gammal duschkabin, brun hexagon kakel och takfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Badrum före renovering med 60x80 duschkabin, väggmålning pågår och skyddad inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Badrum före renovering med duschkabin, vita väggar och mörkt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och numer ser det ut såhär!
Renoverat badrum med vitt badkar, toalett, och handfat under lutande vitmålat tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så det blev ett litet lyft iallafall :)

Salsningen runt fönstret är fortfarande inte gjort... Är ju trots allt bara 1.5 år sedan fönstret byttes :rofl:
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Då vår ytterdörr dels var ful men även att låset inte funkade så beslutade vi oss för att byta denna. Detta skulle då även bli starten på att fixa finingången eftersom planer på att fixa tvättstugan fanns i pipelinen och då vi ville ha någonstans att gå in utan stt behöva gå igenom en byggplats så kändes det som en bra start!

Ny vit ytterdörr med bredare fönster liggande i ett rörigt garage under installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dörr inhandlades, valet föll på en Diplomat Funkis då denna hade ett bredare fönster än de andra vi tittat på. Någonting vi eftersträvar eftersom det inte finns några fönster i varesig tambur eller trapphall.
Nyinstallerad ytterdörr, Diplomat Funkis, med brett fönster i tegelhusfasad och verktyg på trappan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Monterad! Va inte helt lätt att göra det själv.. 2 man vid dörrbyte är att föredra:sweat:
Nyinstallerad vit ytterdörr med brett fönster i en tegelvägg, nedrivna trösklar och verktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Åkte upp till lokala plåtisen med måtten, fick ett par plåtbitar bockade som jag sedan kunde montera! Blev ruggigt bra i min mening! :D

Efter detta började jag ta tag i insidan.
Jag började med att skrapa bort all gammal tapet och sänkte sedan taket för att kunna fälla in en "spotlight".
Renoveringsarbete av en hall med nedsänkt tak under konstruktion, ogipsade väggar och en spegelbild av en person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gipsvägg under montering med synliga skruvar och ett uttag för spotlight, samt ett fönster med utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad entré med spotlights i sänkt tak och oslipade väggar ovanför en vit dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rejält med ljus i den armaturen!

Elementet målades med elementspray. Riktigt smidigt och ger bra resultat! Sen var det dags för golvet.
Renoverad entré med nyinstallerad ytterdörr, nymålat element och nedsänkt tak med spotlight, skyddat med nät.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Började med att flytspackla. Fick även katt och barnsäkra området! Som ni kanske även noterat så tog vi och rev ut dörr/karm för att göra det lite luftigare.

När flytspacklet torkat blev det äntligen dags för en rejäl dos hjärngympa!
Renoveringsprocess av ytterdörr med nytt golv som läggs ner, oputsade väggar och element.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Började med att torrlägga lite för att få kapningar och dylikt rätt och slippa få någon liten pissebit.
Renoveringsprocess i hall med nytt kakelgolv och omålade väggar, samt verktyg och material synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerade sexkantiga kakelplattor på ett golv med kryssformade distanser och oputsade väggar i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Till sist fogas det :)
Renoverad ingång med nyinstallerad ytterdörr med fönster och nytt klinkergolv, oslipade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så nu var golvet klart.. Då var det "bara" karmen kvar. Någonstans här beslutades det att även karmen till köket samt garderoben skulle väck, så fick lite extrajobb :crysmile:

Renoveringsarbete med ny ytterdörr monterad, vägg demonterad och byggställningar på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat hem med nyinstallerad ytterdörr med brett fönster, omålad karm, och platsbyggt tak med spotlights.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Putsat och klart!

Och så ser det ut än idag, ska ta och kontakta målaren nu efter nyår så man kan få höra hur förjävligt jag putsat :rofl:
 
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Stiligt det blir.
 
  • Gilla
Jarlsgård
  • Laddar…
Då kör vi sista uppdateringen innan vi går in i nutid!

Vi hade 2 fönster som kärvade en hel del vid öppning/stängning samt att altandörren höll på att trilla ihop. Så beslutet att byta ut samtliga fönster + altandörr gjordes.

Valet föll på pvc fönster i 3-glas.
Nytt 3-glas PVC-fönster och altandörr installerade på en tegelhusfasad med träaltan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Husfasad under renovering med nya PVC-fönster som installeras och gammalt fönstermaterial på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installation av nya PVC 3-glasfönster och altandörr på en tegelvilla, verktyg synliga, utomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat hus med nya PVC 3-glasfönster och altandörr, släpvagn full med byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När allt var monterat var det dags att tillkalla lokala plåtslagaren igen!
Husfasad med nya pvc-3-glasfönster, altandörr och ytterbelysning; material för renovering synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På insidan löste jag gliporna med smyg lister som målades "in" i smygarna.
Nytt 3-glas pvc-fönster i rum med dekorativ stjärnlampa och växter på fönsterbrädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerat 3-glas pvc-fönster med vita smyg lister som är snyggt målade för att passa in med omgivningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som pricken över i:et så bytte vi även ytterbelysning :)
Valet föll på konstsmide imola.
Nytillverkade PVC-fönster och altandörr belysta av ny ytterbelysning på husets mörka fasad om kvällen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utöver det som jag precis visat så har hängränna och stupröret på garaget blivit bytt. Den på framsidan blir till våren och till sommaren är det tänkt att hela markytan ska få sig en makeover :)

Och där är vi nu! I nästa inlägg kommer vi vara i nuet:D
 
  • Gilla
Tvapac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.