Hej!
Jag undrar vad ni har för erfarenhet av Nibe värmesystem som tydligen är den standard som Myresjöhus har. Bra? Dålig? Billig? Dyr? :-?
 
Nibes värmepumpar har, som jag uppfattat det, lika bra rykte som de flesta andra större tillverkare.
Vill bara flika in att det går att byta värmesystem också. Vi tog bort frånluftsvärmepumpen i vårt Myresjöhus och satte in bergvärme istället (separat offert från rörfirman, men planerat och genomfört i samarbete med Myresjöhus entreprenad).
 
En inflik om något jag hört: (Vet inte sanningen eller ej) Men har fått det förklarat av mig att IVT:pumpar är något bättre än övriga.. Då dom har en Kompressor från Mitsubishi som klarar att värma vattnet till 65 grader vilket dom har nån patant på ännu sålänge vilket ska vara ca 10 grader mer än övriga.. vilket blir lite mer okonomiskt och gör att man begöver mindre radiator yta..

Detta är vad jag hört.. kanske finns någon här som kan utveckla detta bättre..

Bara en reflktion av mig.
 
Rodgeman skrev:
En inflik om något jag hört: (Vet inte sanningen eller ej) Men har fått det förklarat av mig att IVT:pumpar är något bättre än övriga.. Då dom har en Kompressor från Mitsubishi som klarar att värma vattnet till 65 grader vilket dom har nån patant på ännu sålänge vilket ska vara ca 10 grader mer än övriga.. vilket blir lite mer okonomiskt och gör att man begöver mindre radiator yta..

Detta är vad jag hört.. kanske finns någon här som kan utveckla detta bättre..

Bara en reflktion av mig.
Det finns flara tilverkare som har pumper som klarar 65 gradit vatten. just nibe har väll inte frånluftsvärmepump. men dom har markvärmepumpar som klarar det !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.