Vad skulle ni ta? För/nackdelar...

Var först inne på Alcro och deras färg som man kan måla direkt på ytan utan att lägga filt mellan men eftersom Jotun kostar i slutändan lika mycket så har man blivit lite velig...

Det som ska målas är alltså väggar i badrum som INTE står i direktkontakt med vatten såsom dusch eller badkar...
 
Vad menar du med filt? Väv? Microlit? Jag tycker att du tar det som känns behändigast och enklast. Om du redan har ett färdigt underlag som bara ska målas så skulle åtminstone jag föredra att bara måla med grund och täck och inte hafsa in en massa andra material som kan stöka till det hela.

Båda fyller säkerligen sin funktion - och som du skriver så ska dessa väggar ändå inte stå i kontakt med vatten. Det vanliga målningssystemet hos de flesta leverantörer kräver ingen väv. Däremot så finns det ju särskilda bestämmelser för företag osv. Jag tycker att du ska göra det som känns bäst för dig själv - bara då blir du nöjd.
 
Filten säger många att man ska ha ändå men jag tycker det känns lyxigt då väggarna ändå inte kommer i vatten...

Hmm... Har ju inte använt Alcro eller Jotun innan så det var mest därför jag vände mg till all expertis härinne MEN det lutar ju ändå åt Jotun.
 
Jag har använt Alcro, den variant som målas direkt på underlaget (i mitt fall puts), med gott resultat i mitt badrum. Är underlaget bra så tycker jag det är onödigt att sätta upp väv. Det är viktigt att följa instruktionerna på färgburken för att få ett godkänt fuktskydd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.