TEC7 limmar och gulnar inte.
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
S
Och dubbelt så dyr ;)
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Nu när jag "snålade" in och monterade en gipsskiva istället för ett fönster så kanske jag har råd med en tub tec7, vi får se vad det blir ;) i mitt huvud blir nog en liten fin list ännu bättre, men kan va klurigt att hitta en som motsvarar bilden jag har.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
@sir_daniel
Här har du all info, jag valde drivdon med dimmer.
Specifikationsetikett för Downlight LED P-132 med diagram för ljusfördelning och drivdonets mått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hittade även den där listen jag hade en bild av i mitt huvud, på krauta, billigare än en tub fog :p
Vit list monterad på vägg bildar en ram runt ett tomrum, med en tub fog längst in.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps och 4 till
  • Laddar…
S
S sinuslinus skrev:
Om du är osäker så grovfoga det stora först så blir det lättare att dra en fin fog sen.
Mindre sprickrisk om du kör med något fogningsbart montagelim istället för latex- eller akrylfog. Tex Kiiltofix (Bauhaus) eller Jula har någon från Tremco som funkar också. På jobbet kör vi med en Cascoprodukt men tror inte den finns i butik.
Kom ihåg helt fel.
Vi använder Bostiks Simson ISR 70-03 på jobbet. Verkar vara framtagen som lim- och fogmassa till fordonsindustrin.
https://www.bostik.com/globalassets...on-70-03-tds-gb-2010-10-oct-2015-download.pdf

En del produkter har så krångliga namn. Knappast marknadsavdelningen som namngett dem.
Tex myggmedel. "Mygga" eller "US622". Vilken är lättast att komma ihåg namnet på? :thinking:
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Drog ett lager lackfärg för att komma ifrån Stockholmvitt och så att allt gifter sig fint samt att vi nu slipper se listspiken.
Målarprojekt med skyddstejp runt fönster, infravärmare och stege i ett rum med brun vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nej värmaren är inte för målningens skull, det är bara så jävla kallt utan radiatorn i rummet :crysmile:
Nu blir det film och slapp, trevlig kväll på er!
 
Redigerat:
  • Gilla
PellePeps och 2 till
  • Laddar…
Vill passa på att önska er alla en riktigt god jul!
 
  • Gilla
PellePeps och 3 till
  • Laddar…
Och även gott nytt år, från en bar i Schweiz
Flaska Desperados öl med tequilasmak på en bardisk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RTbygg och 3 till
  • Laddar…
Nu har jag sprayat om radiatorn och köpt lister/foder så att jag i helgen förhoppningsvis kan bli klar med sovrummet! :)
En burk med vit elementspray från Biltema står framför en ommålad radiator, med en maskeringstejp-rulle i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymålad vit radiator står på en vit skyddsplast med skyddstejp på väggen runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymålad vit radiator med skyddspapper på golvet inne i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nymålade lister och foder ligger på ett trägolv i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fan 1800kr för list och foder, trodde inte det skulle vara så dyrt... skulle kanske sparat och återanvändt de gamla, jaja så är livet ibland
 
  • Gilla
RTbygg och 2 till
  • Laddar…
Biggie Biggie skrev:
Nu har jag sprayat om radiatorn och köpt lister/foder så att jag i helgen förhoppningsvis kan bli klar med sovrummet! :)
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Fan 1800kr för list och foder, trodde inte det skulle vara så dyrt... skulle kanske sparat och återanvändt de gamla, jaja så är livet ibland
Haha, det blir lätt så! Man tänker att det inte är så dyrt med lister när de kostar 15-20kr/m men det blir en hel del list när man börjar räkna på det! Lite som att bygga altan.. meterpriset är inte så högt men det går åt en herrans massa meter! :crysmile:
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
richardtenggren
Kolla då priserna på bredare profilera lister, tror våra till lägenheten kostade närmare 40kr/m omålade :(
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Man tänker inte på att det väldigt lätt drar iväg i pris, men ska ha det i åtanke i framtiden iallafall :crysmile::surprised::)

@richardtenggren ja jag lider med dig, såg att det fanns lister betydligt dyrare än de jag valde, hehe
 
Biggie Biggie skrev:
Man tänker inte på att det väldigt lätt drar iväg i pris, men ska ha det i åtanke i framtiden iallafall :crysmile::surprised::)

@richardtenggren ja jag lider med dig, såg att det fanns lister betydligt dyrare än de jag valde, hehe
Jag lärde mig samma väg som du... min lärdom var att framöver slopa taklister helt och hållet och bara köra med sockel/foder :crysmile::rofl:
 
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.