A
Ja, som rubriken säger. Var köper jag billigast Cat6a eller Cat7 installationskabel på rulle?

Webhallen har 100m Cat7 S/FTP för 790kr
Dustinhome: 1859kr
elbutik.se: 23kr/meter
 
Biltema? 100 m för 449:- CAT 6 UTP
 
Varför behöver du cat6a eller cat7? För om du anser du måste ha någon av dessa så skulle jag skippa "billig" och kolla efter kända fabrikat.
 
A
CAT6a behöver jag ha, som minst. Varför är Deltaco ett dåligt val? Jag har inget emot andra märken om det finns till vettiga priser.
 
tommib
Om du behöver sådan prestande som du bara kan uppnå med Cat6A och uppåt så är det så mycket mer än kabeln som spelar roll. Böjradier och terminering samt förläggning av kabeln blir mycket viktigare. Då kan man börja prata om att man köper en hel installation snarare än lite kabel.

Behöver du verkligen 10GbE i varje länk? Att framtidssäkra är förstås inte dumt men det finns en gräns.... Därav frågorna om du verkligen behöver det.
 
A
Det här är en tråd om att hitta lämpliga priser, inte tekniken i sig. Jag hade gärna diskuterat för och nackdelar i en annan tråd.Just nu vet jag vad jag ska ha, och letar efter bra ställen att inhandla det på.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Erik_Hansson skrev:
Det här är en tråd om att hitta lämpliga priser, inte tekniken i sig. Jag hade gärna diskuterat för och nackdelar i en annan tråd.Just nu vet jag vad jag ska ha, och letar efter bra ställen att inhandla det på.
Då ser det bra ut med den från webhallen och bra pris. Det är bara att den är lite knölig att jobba med när det är flätat, men om det kvittar så är den bra för det priset :)
 
A
Ja, cat7 behövs ju egentligen inte, så en cat6a är ju smidigare, har dock inte hittat nån billigare cat6a än den cat7 på webbhallen i de längderna.
 
M
Om inte tiden spelar någon roll så får du bäst pris på e-bay.

Men jag hade ju köpt t ex Deltaco eller annat känt märke då okända märken kan ha tvivelaktigt antal tvinningar per meter osv som kan ge lite oförutseddda resultat/prestanda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.