F Erica Wyse skrev:
Har du någon aning om vad hela kalaset har kostat, ungefär?
Ja det hamnar ganska exakt på lite över 250tkr
 
Äntligen en tråd som liknar vår renovering, härligt att se. Just nu väntar vi på flytningen så står still i projektet för tillfället...
 
  • Gilla
Robin Fröjd
  • Laddar…
Du får göra en grund justering manuellt på flöderna iom att du enbart har ett ställdon?

Ganska så smart då man slipper en massa dom som ändå gör samma sak.

Inget man låter en rörpulare för 800kr/h göra dock.
 
@atomlab Ställde in flödet manuellt utan något ställdon monterat, när jag var nöjd satte jag på det och fixa resten. Tror inte direkt det behövs en rörmokare :geek:
 
R Robin Fröjd skrev:
Yes fiber-gips i hela bygget (Humidboard 2.0).

Golvvärmen funkar kanon. Det du behöver är ett ställdon, en wall plug (zwave), och en termostat (zwave). Förutsättningarna är ju också att du har en z-wave controller, i mitt fall hc2.
Japp kör kombo telldus samt zwave och inte hittat en snygg zwave lösning men så såg jag din. Återkom gärna hur du kopplat allt med termostat,
Trodde bara den var för el golvvärme
 
R Robin Fröjd skrev:
Idag har jag fortsatt lite i tvättstugan. Monterat överskåp samt belysning.
Kopplade in en Fibaro puck så jag kan styra ikea belysningen samt associera den med strömbrytaren via z-wave.

[bild]
[bild]
Hej!
Du kan styra Ikea smarta belysning via Philips Hue brygga som du kan styra via din Fibaro HC2.
 
Vad är det för belysning under skåpen? Ser ut som en hel platta som täcker hela undersidan.
 
A atomlab skrev:
Vad är det för belysning under skåpen? Ser ut som en hel platta som täcker hela undersidan.
Tror det kan vara Ikeas
FÖRBÄTTRA LED bänkbelysning,
 
@wrang @atomlab Yes Ikeas Förbättra Led.

@wrang Termostaten är bara inkopplat för att få ström, sedan följande:
inkludera termostaten i HC2.
inkludera Fibaro Wall Plug i HC2.
Jag associerade Fibaro Wall Plug i Väggtermostates associationsgrupp som styr på/av.

That´s it. :)

@WodzuSE Tack för tips, men det funkar bra som det är :)
 
  • Gilla
wrang
  • Laddar…
Lite taklister kvar nu :)
Vy från tvättstugan
Modernt badrum med grå kakelväggar, fristående badkar och toalett, vy från tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
epw och 9 till
  • Laddar…
Wow, riktigt snyggt!
Helt i min smak :)
 
R Robin Fröjd skrev:
Ikväll har vi börjat montera lister
[bild]
Är den en hörnlist i alu? Vart hittar man en sådan? Och är du nöjd med ljusstyrkan på Ikea plattorna under överskåpet. Fundera på sådana till köksbänken.
 
T
Fasen va läckert!
Helt i min smak :)
 
putte22 putte22 skrev:
Är den en hörnlist i alu? Vart hittar man en sådan? Och är du nöjd med ljusstyrkan på Ikea plattorna under överskåpet. Fundera på sådana till köksbänken.
Yes, K-rauta har ett bra utbud av olika typer (i lager).
I förhållande till pris lyser ikea plattorna helt ok (jag är nöjd) :).
 
  • Gilla
putte22
  • Laddar…
Lånar tråden lite, du kanske har svaret...
Är lite fundersam på om vi ska lägga diffussionsspärr mot övervåningen, hur gjorde du?

Vi kommer ju ha Bastu med foliespärr, dusch, bad och tvättstuga. Så taket blir ju ovanvåningens golv, Laminat- Foam-Råspont-Isolering-Diffusionsplast(om man nu ska ha det)-Huntonitplattor.

Eller låta det vara öppet utan plast så det får andas?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.