Är det någon här som har erfarenhet av grönsakssvarv? Vad ska man tänka på då man köper en?
 
Att ha plats i ett skåp för den efter första användningen.
Fick en häromåret. Använd en gång, diskad och förpassad till skåpet för onödiga prylar ;)
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Var tvungen att googla grönsakssvarv.... Om man säger så här; det är inget fel på människans uppfinningsförmåga i alla fall. :crysmile:
 
  • Gilla
findus42
  • Laddar…
Ooh, jag som gissat att bilderna som dök upp skulle likna äppelsvarvar... men så fel jag hade. Nu finns det ju skäl att skaffa två grejer att värma hyllorna med, istället för bara äppelsvarven jag funderat på. :p
 
Ha ha!!! :rofl:

Är det ingen som tycker att en grönsakssvarv är något att ha?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Se till att motorn är trefas och tillräckligt kraftig för de största pjäserna. Glöm allt under fem hästar!. Fördelarna är bland annat jämnare gång och ingen snedbelastning på nätet. :cool:
 
Redigerat:
  • Gilla
oobum och 2 till
  • Laddar…
Hur ofta tror du att du kommer att använda den? Jag har ingen själv, men en sån sak verkar helt klart vara något som är kul att använda 1-2 gånger, för att sedan stå och samla damm...
 
Lite ot:
Äppensvarven använder vi flera gånger i veckan. Barnen vill ha skalade äppelbitar och då kör jag äpplet och bara skär rakt ner efteråt. Då blir det perfekta ringar som är urkärnade och lagomt tjocka. Fungerar också att använda när man ska göra äppelpaj. Så om någon funderar på att köpa en så
 
H
jarlh jarlh skrev:
Ha ha!!! :rofl:

Är det ingen som tycker att en grönsakssvarv är något att ha?
kanon att få barn att äta grönt.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Se till att motorn är trefas och tillräckligt kraftig för de största pjäserna. Glöm allt under fem hästar!. Fördelarna är bland annat jämnare gång och ingen snedbelastning på nätet. :cool:
Elmotor på fem hästar? Varför inte använda en 6,2L V8 som TopGear?

 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vart bor du. Du kan få köpa en hyllvärmare billigt. Har nog stått orörd i skåpet ett år. Användes några ggr första veckan. Bökigt att diska och tar plats i skåpet.
 
K kioskdavid skrev:
Vart bor du. Du kan få köpa en hyllvärmare billigt. Har nog stått orörd i skåpet ett år. Användes några ggr första veckan. Bökigt att diska och tar plats i skåpet.
Nej ta min istället:rofl::rofl::rofl:
 
En sak som jag trodde skulle vara en riktigt onödig sak var äppelsvarven (fick till julklapp förra året), men se nej den används åtminstone varje vecka, ibland oftare. VI äter mkt äppel i den här familjen och barnen kan få äppel till snacks så det är riktigt lyxigt att köra ett äppel genom svarven så är den skalad och skivad. På med lite citronsaft för extra kick.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Tack för alla synpunkter. Väntar med köpet ett tag...
 
H
jarlh jarlh skrev:
Tack för alla synpunkter. Väntar med köpet ett tag...
bara köp. blir snygga upplägg med rödbetor, morötter och rättika
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.