L
Det går bra att använda vilka du vill bara att hett uppe och kallt nere till tanken , inte den längst ner det är avtappning på pannan , annars vad du hittar
Tänker du kasta ut den pannan så småningom så tänk på hur du drar rören , i princip har det ingen betydelse , ingenting kommer att passa iaf .
Vid inkoppling av tanken och i det läge som du nu är , så behöver du en liten pump som skickar över till tanken och kommer att cirkulara vattnet mellan panna och tank
 
L Liteavvarje skrev:
Det går bra att använda vilka du vill bara att hett uppe och kallt nere till tanken , inte den längst ner det är avtappning på pannan , annars vad du hittar
Tänker du kasta ut den pannan så småningom så tänk på hur du drar rören , i princip har det ingen betydelse , ingenting kommer att passa iaf .
Vid inkoppling av tanken och i det läge som du nu är , så behöver du en liten pump som skickar över till tanken och kommer att cirkulara vattnet mellan panna och tank
Ja jag ska skaffa en laddomat. Hur grova rör ska man dra?
 
L
Min 28CU och det räcker , har för mig att laddomat har det , det är gänganslutning på laddomater så det finns klämringskopplingar för 28CU - R 25
Det är farten på pumpen som är i tre steg tillsammans med laddomaten som bestämmer laddningen , bara att prova vilken fart som är bäst , inte för fort
Laddomaterna levereras visst med +72 eller +78C som laddtemp finns för +83C och +87C
men dom sista lite höga i mitt tycka men +78C inte fel
Anvisning hur inst ska vara följer med eller så har du sett den förut
 
L Liteavvarje skrev:
Min 28CU och det räcker , har för mig att laddomat har det , det är gänganslutning på laddomater så det finns klämringskopplingar för 28CU - R 25
Det är farten på pumpen som är i tre steg tillsammans med laddomaten som bestämmer laddningen , bara att prova vilken fart som är bäst , inte för fort
Laddomaterna levereras visst med +72 eller +78C som laddtemp finns för +83C och +87C
men dom sista lite höga i mitt tycka men +78C inte fel
Anvisning hur inst ska vara följer med eller så har du sett den förut
Okej. Då vet jag hur jag ska börja. Tackar
 
Shunten bör gå att packa om. Ev räcker det att dra åt muttern runt axeln om det är sån typ. Jag minns inte riktigt men jag tror jag har tätat mina med lin eller gummiring. Inget märkvärdigt iaf och absolut inga originaldelar. Jag tycker absolut att du ska motionera igång shunten.
 
B Bjober skrev:
Shunten bör gå att packa om. Ev räcker det att dra åt muttern runt axeln om det är sån typ. Jag minns inte riktigt men jag tror jag har tätat mina med lin eller gummiring. Inget märkvärdigt iaf och absolut inga originaldelar. Jag tycker absolut att du ska motionera igång shunten.
Ja jag har funderat på att testa att rucka lite på den. Eller om man ska vänta till våren med att fixa den. Vår och höst kör vi lvp.
 
  • Gilla
Bjober
  • Laddar…
L
Rör den inte nu , kan bli problem , ingen som vet om det finns reservdelar till den i dag , om det skulle behövas
Annars är nog en ny shuntkoppling inte av onda men svårt att få dit , kanske mycket jobb , men det går inte att se nu , troligtvis järnrör i hela systemet in mot pannan som ska kapas in mellan in och ut
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.