J
Kan någon rekommendera en bra ventilationsfirma i Malmö som hjälper villa ägare?
Vet inte om de gör kostnadsfria hembesök som en första konsultation.

Specifikt skulle jag vilja ha råd om min takfläkt behöver bytas.
 
L
Är det något fel med den som du tycker att det är
 
J
Ja den e kass och behöver tyvärr bytas. Har gått ca en månad sen jag injusterade ventilationen och i veckan har den börjat vibrera och låter så att sovrummet närmast inte går att sova i :(

Kommer starta en ny tråd med frågor om installation av den jag tänker köpa. Behöver forumets hjälp och råd om jag skall göra allt arbete själv ;)
 
L
Vibrerar , har du kollat så det inte sitter skit med obalans på vingar eller hjul , även infästningarna kan vara av gummityp och torkat , spruckit eller gått av
Vad är det för fabrikat och typ som sitter där i dag , har du varit nöjd med den tidigare ,
enklast är väl då att byte till samma sort , alla infästningar passar då , kanske lite dyrare än ett annat fabrikat , men i stort sätt inga andra kostnader , går att göra själv

Edit bor du i kallt klimat och fläkten stängs av så kan det bli is på vingar eller hjul , då ett visst självdrag med fuktig luft kommer inifrån
 
J
@Liteavvarje istället för att jag skall upprepa alla detaljer länkar jag till min tidigare tråd ;)
 
  • Gilla
Liteavvarje
  • Laddar…
J
Fick kostnadsförslag för att byta takfläkt inget annat och behålla samma takgenomföring 10-15tkr :lying:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.