Nu har vi fixat så att man kan ignorera trådar och medlemmar som man inte vill se så att trådarna inte syns i trådlistorna och inläggen inte syns i trådarna. På detta vis kan du dölja saker som du kanske irriterar dig på eller som du inte är intresserad av.

Så här gör man för att ignorera en användare. Klicka på ... och välj Ignorera användare när du är inne i en forumtråd:
Skärmdump av forumtråd med alternativmeny öppen där "Ignorera användare" är ett val.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och om man t ex är urless på #Metoo-trådarna så kan man gå in i den tråden och klicka på kugghjulet och Ignorera ämne:
Skärmdump av forumtråd med funktion för att ignorera ämne markerad, omgiven av användarkommentarer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om man vill ångra sig så kan man ta bort sina personliga inställningar under Inställningar > Folk du ignorerar respektive Ämnen du ignorerar.
Skärmbild av forumets ignoreringsfunktion med alternativ för att sluta ignorera specifika ämnen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Om ni gillar denna funktion så kan vi tänka oss att vi fixar så att man även kan ignorera forum som man inte är intresserad av. Bo.Siltberg hade i alla fall det önskemålet för några år sedan.

Jag ser också nyttan med att lyfta fram denna funktion så att man kan ignorera tråd, medlem och kanske forum direkt ifrån trådlistorna så att de blir lättåtkomliga.
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag skulle även önska en funktion för att dölja forum. Jag vill t.ex dölja Robotgräsklippare och vill inte se inlägg om pimpade polisgräsklippare under Senaste & nya inlägg. Men det ska naturligtvis finnas kvar under listan på alla Forum.
 
Redigerat:
  • Gilla
Thomas_Blekinge och 5 till
  • Laddar…
Bra grej! Det finns några populära trådar jag inte alls är intresserad av.
 
Skönt att kunna dölja vissa trådar. Men att inte visa inlägg av vissa användare måste ju göra en tråd i det närmaste oläsbar? Eller ser man inlägget om någon annan citerar och svarar på nämnda användares inlägg?

Hur som helst en bra funktion. Som jag förmodligen inte kommer använda.

Tack
 
K
Eftersom det finns ett system med forumpoäng, bästa svar, gillningar, antal inlägg etc som folk kan mäta sig med. Kan vi inte ha en topplista över mest blockade forumsmedlem också? Snälla Tomten? :geek:
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Valkyr Valkyr skrev:
Skönt att kunna dölja vissa trådar. Men att inte visa inlägg av vissa användare måste ju göra en tråd i det närmaste oläsbar? Eller ser man inlägget om någon annan citerar och svarar på nämnda användares inlägg?

Hur som helst en bra funktion. Som jag förmodligen inte kommer använda.

Tack
Om jag ignorerar dig så ser det ut så här inne i tråden så att man förstår vad de andra eventuellt svarat på.
Skärmdump från diskussionsforum där en användare ignorerar innehåll från en annan användare, med alternativ att visa innehållet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men i trådlistan ser jag inte om du svarar.
 
  • Gilla
Valkyr
  • Laddar…
Ah! Här skall börja ignoreras!

Edit: Ja, nu ser ju du inte det här. Men ändå.
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 2 till
  • Laddar…
Lysande Per.
 
Valkyr Valkyr skrev:
Ah! Här skall börja ignoreras!
Edit: Ja, nu ser ju du inte det här. Men ändå.
Jodå, jag ser eftersom jag klickade på ”Visa ignorerat innehåll” och ”Sluta ignorera användare”.
 
Håller med Bo här ovan. Bra funktion.
 
Håller med!
En fantastisk funktion. Ska absolut prova.

Funderar lite på om det inte riskerar att bli många dubbelsvar och väldigt svårläst bara.

Tänker i första hand på nytillkomna medlemmar som ofta startar sin närvaro i forumet med ett problem eller frågeställning. De har det inte så lätt alla gånger att avgöra vad som är rätt svar såsom någon som hängt på forumet under en tid och hunnit bilda sig en uppfattning om vad som är autodidakta påståenden utan grund och vad som är mer korrekt.
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jodå, jag ser eftersom jag klickade på ”Visa ignorerat innehåll” och ”Sluta ignorera användare”.
Ja, det var mest på skoj. Ska lägga till en ”;)” nästa gång. ;)
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Kan vi inte ha en topplista över mest blockade forumsmedlem också? Snälla Tomten? :geek:
Och varför inte mest varnade och mest avstängda? Så skulle jag äntligen få en topplacering :cool:
 
  • Gilla
yonna och 6 till
  • Laddar…
MultiMan
Jag började använda ignorera-funktionen för flera veckor sedan, innan du berättade att den fanns.

Då slapp jag raden mitt i flödet enligt https://www.byggahus.se/forum/threa...era-tradar-och-medlemmar.307734/#post-2862769 och hade gärna velat fortsatt ha det så. Nu påminns jag om den användarens namn alldeles för ofta och det blir ett konstant störomoment, precis det som ignorera är till för att ta bort.

Kan jag få bort det på något sätt? :)

Annars stor (y) för funktionen som sådan!
 
Står det 'Visa ignorerat innehåll' blir man ju så nyfiken att man måste klicka. Då fyller det ju ingen funktion... :D
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Så skulle jag äntligen få en topplacering :cool:
Med 19814 inlägg har du nog redan en topplacering!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.