:surprised:1 000 m3 fyllnadsmassor/sprängsten för avhämtning
i Åkersberga. Sprängningsarbetet påbörjas under vecka 21 lämplig tid för avhämtning är vecka 22-23 endast större kvantiteter!
 
Jag skall bygga i Åkersberga till hösten och är intresserad av sprängmassor. Hur tätt kommer ni ladda? d.v.s hur grov kommer stenen att vara? Var i Åkersberga skall ni spränga?
 
Vi kommer att bygga på Spjutv på gränsen mellan Söra/ Margaretelund.

Enligt uppgift från min sprängare kommer de att borra Ca 50 cm mellan laddningarna för att kunna återanvända delar av massorna samt att få en finare söm mot grannar.
 
Tack för informationen, det verkar funka för oss. Jag behöver dock veta om spränsten kommer att blandas med övrigt mtrl såsom avtäckningen eller om det kommer att köras separat? Om det körs separat är vi intresserade. Jag väntar bara på en primärkarta från kommun så att jag kan mängda hur mycket srängsten som behövs. Jag har blivit lovad att få den senast tisdag nästa vecka. Själv skall jag bygga i Brevik.
Kommer er sprängare att ha grävmaskin med larvfötter med sig? Kör ni fast eller löpande räkning på sprängningen (om fast hur mycket/kubik)?
Tack på förhand.
 
Vi kommer att vilja behålla allt organiskt mtrl utom några stubbar för att täcka över sprängstenen så det mtrl som körs bort kommer i stort att vara rent berg.

Vi har en sprängare som jobbar på fast pris gällande 1000 m3 osprängt berg som växer tillCA 1700 m3 sprängmassor.
Pris/ m3 kan jag tyvärr inte ge dig för att i vårt fasta pris ingår rörläggning rörgrav återfyllnad etc etc fram till byggklar grusbädd för grund samt 50 m färdig byggväg.

Vi har haft en bra kommunikation med vår sprängare och
jag kan förmedla en kontakt om det kan hjälpa dig.

Vi har gjort en upphandling på jobbet och valt denna firma delvis på grund av ett bra pris men det viktigaste för oss var att han kunde fixa helheten.
Han lejer i sin tur grävmaskin vilket ingår i vårt fasta pris.

I priset ingår även omfördelning av massor på befintlig tomt men EJ utlastning.

Detta kan jag dock stå för om Du/ Ni står för transporter.

Jag vill dock att ni kan ta emot en större kvantitet för att jag ska starta ett gemensamt projekt.

Väl Mött
/T
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.