Det finns bara ett sätt att hantera sådana hantverkare: Byt ut dem.

Han kommer inte att bli bättre, har han så dålig koll så är antagligen jobbet undermåligt utfört också. Så länge som man fortsätter betala sådana hantverkare så kommer de inte att försvinna från marknaden.
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Maarii05 skrev:
Då blir jag bara så arg så jag grinar :devilish:
Det kanske är precis det som behövs dock, man ska inte underskatta lite emotionell utpressning.. ;)
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
M
Som ni ser på ena bilden så ska det skarvas ( vet inte om der heter så ) därifrån för det är dom gamla rören från acc tanken. Sen kommer dom rören ut på bilden där dörren är och sen ska dom på nåt vis ner i skåpet och där är ju frågan hur han tänkt få dit dom då man kopplar in rören underifrån skåpet. Det är 5 slangar kvar att koppla in som även måste skarvas för dom är för korta. Nån som har en tanke hur rören ska ta sig till skåpet? :rolleyes:
 
  • Rörinstallationer och kopplingar under pågående badrumsrenovering med synliga slangar och acc-tank.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En röransamling vid en ackumulatortank och kopplingsskåp som behöver skarvas och organiseras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hörna av ett rum med en stängd dörr och synliga rör vid golvet till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett hörn av ett rum med synliga rör som skarvas, element och öppen skåpdörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rör som hänger från taket nära ett öppet golvområde med synlig isolering och elektriska sladdar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
En till bild för helhet
 
  • Ett litet rum med elcentral och kabelvinda, gråa väggar och en taklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Maarii05 skrev:
Jag ska alltså dumpa han eller? Sambon skrev att antingen kommer du ihelgen eller så avbryter vi det. Gissar på att han inte kommer komma. Vi valde att köpa in shuntskåpet och de andra materialet själva för cirka 15000kr, rörmokaren skulle ha 25000kr för sitt material. Exakt samma saker. Han skämdes lite när vi sa vad vi betalat :surprised:
^_^10K skulle vara hans lilla vinst
 
Jag håller på och renoverar toalett samt hall. Rörmokaren har kopplat ur element, lagt dit nya rör och avloppsstam efter att jag har bilat bort det gamla, och skall nu komma för att koppla in efter att jag är klar. Likaså kommer nu elektrikern för att sätta de sista två uttagen. Totalt blir det tre besök per hantverkare. Vi har varit överrens om att det är småjobb och de kan passa in det när de har tid över. Det har tagit mellan 2-5 dagar innan de dykt upp. Mycket proffsiga.

Vill bara ge positiva erfarenheter också. Vi har inte haft några slarvpellar. Kanske tur, men även att vi gått på lokalt rykte och rekommendationer.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Jag håller på och renoverar toalett samt hall. Rörmokaren har kopplat ur element, lagt dit nya rör och avloppsstam efter att jag har bilat bort det gamla, och skall nu komma för att koppla in efter att jag är klar. Likaså kommer nu elektrikern för att sätta de sista två uttagen. Totalt blir det tre besök per hantverkare. Vi har varit överrens om att det är småjobb och de kan passa in det när de har tid över. Det har tagit mellan 2-5 dagar innan de dykt upp. Mycket proffsiga.

Vill bara ge positiva erfarenheter också. Vi har inte haft några slarvpellar. Kanske tur, men även att vi gått på lokalt rykte och rekommendationer.
Det där är väl att strö salt i såren;)
 
Corpes Corpes skrev:
Det där är väl att strö salt i såren;)
Förklara som för en femåring. :)
 
Maarii05 skrev:
Självklart är min sambo en ursäkta jävla mes och kommer överens om torsdag. Alltså åh. Vi har inget avtal skrivet eller så utan endast sms konversation om vad som skulle inhandlas osv. Inget annat. Och sms där han skriver att han inte kan komma.
Om din sambo är en jävla mes så dumpa mesen tillsammans med hantverkaren...
 
M
Ö Örjan Johansson skrev:
Om din sambo är en jävla mes så dumpa mesen tillsammans med hantverkaren...
Nja han har sina goda stunder han med :heart:
 
  • Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Var är rummet med kopparrören i taket kontra fördelatskåpet?

Skarva upp slangarna i skåpet är inte så svårt.

Vilken dimension är slangrullen som syns bakom luckan?
 
M
Krilleman krilleman_215 skrev:
Var är rummet med kopparrören i taket kontra fördelatskåpet?

Skarva upp slangarna i skåpet är inte så svårt.

Vilken dimension är slangrullen som syns bakom luckan?
Rummet med kopperören är alldeles brevid det rum där skåpet är. På bilden är det en dörr, ovanför den fast lite längre in mot väggen kommer rören ut ungefär. Om du förstår :rofl: der är en 25mm slang som rörmokaren skulle ha från början men ångrade sig och ska nu dra nya kopparrör från de gamla..
 
Fotografen Fotografen skrev:
Det är därför han kan hålla på såhär, plus att jobb i Stockhult ger mer betalt.


Mja, här får du välja lite. Börja med att fråga vad han vill ha för rykte på hemmaplan, och om han alltid vill åka långt till jobben.
(Så är det nämligen i byn mina föräldrar bor, det finns/fanns en röris en kilometer därifrån men han fick åka längre och längre till jobben, gissa varför...nu har han flyttat.)
Har jobbar kompisar som har stuga långt upp i landet och faktisk dyrare med vvsare där än i Stockholm
 
Staffans2000
Angående temat "dumpa maken".
På sjuttiotalet gick det en anatomisk instruktionsfilm jag såg som hette -Rörmokaren gjorde mig till nynfoman! Måhända är det något att ta i beaktande när makedumpningsplanerna skall smidas?

Cineasten Staffan
 
M
Kan tillägga att han kom idag kl 10, åkte kl 12 och är fortfarande inte tillbaka så vi får se vad som händer. Han skulle eventuellt bli klar idag så blir han inte klar anlitar jag nån annan för annars lär vi väl få vänta tills nästa år :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.