Vi går lite i byggtankar, och byggaren som har entreprenad med Myresjöhus där vi funderar att bygga heter PA-s bygg. Ringde dit och fick prata med "Per-Arne" som jag antar var "bossen". Han var väldigt trevlig! :)

Jag förklarade att vi går i byggtankar och att jag skulle vilja ha referenser och kanske titta på ett hus som de byggt. Inga problem, han skulle tala med en kund där de hade slutbesiktning i förra veckan och fråga om vi fick komma dit och titta. Men vad ska kag titta på? ???

Vi bor nu i ett gammalt hus där mycket är lite snett och vint och lite skavanker. Men det är gediget gjort det mesta, särskilt den gamla delen av huset (tillbyggt -75). Men vad tittar jag efter i ett nybyggt hus då? :surprised:

Han lät seriös och när jag frågade om tid så sa han att det kunde variera eftersom plattan skall hinna torka och så. Bra! ;D

Ge mig gärna tips! Och om ni råkar ha erfarenheter av just PA´s bygg så säg gärna det med!

Tack för hjälpen! ::)
 
Jag skulle oxå kolla slutfinishen på detaljer som tak- och golvlister, foder mm. Egentligen smådetaljer, men är rätt avgörande för hur helheten upplevs när huset är klart. Det är en väldig skillnad på snygg uppsatta lister och lite halvdant uppsatta med glipor osv.
 
för svar! :D

Har inte hört mer från honom ännu, men han ringer väl i veckan misstänker jag. Håller med om det med listerna, det är verkligen det som syns! Det spelar ingen roll hur boggrann man är med underarbetet om sen "det som syns" är hafsigt gjort.

Har däremot tittat på den tilltänkta tomten och ävet hälsat på en kanske blivande granne. Trevligt! :) Även de hade Myresjöhus, men gjorde bygget själva.

Skall bli spännande detta! :)
 
Jag uppfattar det som att Du avser att bygga ett Myresjöhus på totalentreprenad från deras sida.
Då är det i första hand Myresjöhus som har ansvaret gentemot Dej för att arbetet blir bra utfört.
Men jag tycker i alla fall att det är bra att Du själv bildar Dej en uppfattning om kvalitén på byggaren. Fråga några som anlitat honom tidigare och be, som någon sagt tidigare i strängen, att få se slutbesiktnings-protokollen och vilka anmärkningar som ev. förekommer där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.